اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معاون شهردار تهران:

نصب ۱۲۴۰ دوربین برای کنترل معاینه فنی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اجرای فاز دوم طرح کاهش از هفته آینده گفت: ۱۲۴۰ دوربین برای کنترل معاینه فنی در تهران نصب شده است.

نصب ۱۲۴۰ دوربین برای کنترل معاینه فنی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، پورسید آقایی در نشست خبری مشترک پلیس و شهرداری در خصوص آغاز طرح کاهش از ابتدای آبان گفت: به دلیل اثرگذاری آلودگی هوا بر سلامت مردم و همچنین خسارات مالی فراوان، لازم است که فکری عاجل به حال کاهش و از بین بردن آلودگی هوا در شهر تهران کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) در تهران اجرایی شد و حالا زمان آن رسیده که مرحله دوم آن اجرایی شود و به همین دلیل از اول آبان ماه مرحله دوم طرح کاهش به صورت ۲۴ ساعته و در کل هفته اجرایی می‌شود.

معاونت حمل‌ونقل ترافیک گفت:تمام ورودی‌های تهران مجهز به دوربین شدند که معاینه فنی خودروها را کنترل می‌کنند.

معاون شهردار تهران گفت: از روز اول آبان هر خودرویی که به تهران وارد شود و در هر مسیری تردد کند، معاینه فنی آن بررسی می‌شود. این کنترل شامل خودروهای سواری، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها خواهد بود.

پورسید اقایی گفت: دوربین‌های بررسی‌‌کننده طرح تهران در طول این طرح چهاربرابر شده و از ۳۰۰ دوربین به ۱۲۴۰ دوربین افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۹ اتوبوس دودزا توسط مردم گزارش شده است که از طریق جی‌پی‌اس نصب شده بر روی آنها شناسایی و مورد بازبینی در معاینه فنی قرار گرفته‌اند. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: این کنترل از ابتدای آبان بر روی سایر خودروهای دیزلی نیز انجام خواهد شد و مردم می‌توانند آلودگی‌ آنها را گزارش کنند.

پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که جرایم راهنمایی و رانندگی به کجا واریز می‌شود، گفت: نحوه تقسیم جرایم توسط دولت پیشنهاد و در مجلس تصویب می‌شود و منابع حاصل از جرایم به شهرداری داده نمی‌شود. دولت محترم بر اساس قانون مصوب برای خودش برمی‌دارد و هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت به قانون توجه کند و سهم شهرداری‌ها را از درآمد جرایم بدهد.

به گفته پورسیدآقایی، 60 درصد از درآمدهای حاصل از جرایم باید به شهرداری‌ها داده شود تا در جهت توسعه و تقویت زیرساخت‌ها استفاده شود اما تقریباً کمتر از 10 درصد این جرایم به شهرداری‌ها داده می‌شود و عملاً بقیه در بودجه عمومی دولت استفاده می‌شود اما خارج از این گله این است که مجلس هم در این باره دقت کند و حق مردم را در این بودجه در نظر بگیرد.

وی تأکید کرد: در اجرای طرح کاهش به دنبال درآمدزایی نیستیم و مطمئناً پایه اقدامات ما اخذ درآمد نیست. 

پورسیدآقایی همچنین در خصوص آلایندگی موتورسیکلت‌ها، گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌ها نیاز به یک حمله همه‌جانبه دارد تا بتوانیم مسأله موتورسیکلت و ‌آلودگی را برطرف کنیم. جمع کردن بیش از 3 میلیون موتورسیکلت در تهران کار راحتی نیست اما به زودی به آنها هم پرداخته می‌شود.

وی در خصوص آمادگی دستگاه‌ها برای اجرای طرح کاهش، گفت: اینکه دستگاه‌های دولتی چقدر آمادگی دارند ما قوانین را به آنها ابلاغ کردیم، تمام خودروهای دستگاه‌های دولتی باید دارای معاینه فنی باشد در غیر این صورت متوقف می‌شود و هیچ تفاوتی بین خودروی شهرداری، نیروی انتظامی، ارتش و غیره وجود ندارد و از تخلفات اغماض نمی‌کنیم و سخت‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص مخدوش کردن پلاک‌ها گفت: شهروندان بدانند که تمام خودروها با دوربین کنترل می‌شود و به دلیل افزایش دوربین‌ها امکان فرار از قانون وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول