اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

موکب فارس  /  اخبار، گزارش ها و گفتگوها

مسئول ستاد اربعین مهاجرین افغانستانی در گفتگو با فارس:

افغانستانی‌ها در قالب 3 دسته به مراسم اربعین می‌روند

مسئول ستاد اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی اعلام کرد که زائرین افغانستانی در ایران و افغانستان در قالب 3 دسته در مراسم اربعین شرکت می‌کنند.

افغانستانی‌ها در قالب 3 دسته به مراسم اربعین می‌روند

«سید محمد طاهر مدرسی حجازی» مسئول ستاد اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، چگونگی اعزام زائرین افغانستانی برای مراسم اربعین را تشریح کرد.

وی گفت: اعزام زائرین به‌صورت 3 دسته انجام می‌شود. یک دسته از آنها مهاجرین مقیم ایران هستند و کارت دارند، برای این افراد دفترچه‌های زیارتی از سوی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود. همچنین دسته دوم افرادی هستند که در 18 استان ایران اقامت دارند و قرار است با گذرنامه‌های خود خروج مراجعت از ایران گرفته و ویزای خود را از عراق بگیرند و به مراسم اربعین بروند.

مدرسی حجازی افزود: دسته سوم نیز افرادی هستند که قصد دارند از داخل افغانستان به مراسم اربعین بروند، اما به‌دلیل آنکه سفارت افغانستان در عراق فعال نیست و ممکن است از نظر بخش امنیتی-کنسولی به مشکل برخورد، کاروان‌های داخل افغانستان اول به ایران می‌آیند و بر اساس دستور عراق، آنها به نمایندگی‌های این کشور در ایران مراجعه می‌کنند و برای آنها ویزا صادر می‌شود و سپس به سفارت ایران مراجعه کرده و پس از طی مراحل لازم، از طریق زمینی یا هوایی به عتبات عالیات می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌های صورت گرفته، نمایندگان مهاجرین در مرز شلمچه می‌روند و موکب‌های خود را دایر می‌کنند. همچنین به موکب‌هایی که در برخی شهرها مانند اراک، اصفهان، قم و سمنان برپا هستند نیز ابلاغ شده است تا از 10 صفر ارائه خدمات خود به زائرین اربعین را آغاز کنند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول