اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سایت آمریکایی فاش کرد:

امارات برای ترور شخصیت‌های یمنی مزدوران آمریکایی استخدام کرده است

یک سایت آمریکایی فاش کرد امارات برای ترور برخی شخصیت‌ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) مزدوران آمریکایی استخدام کرده است.

امارات برای ترور شخصیت‌های یمنی مزدوران آمریکایی استخدام کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سایت امریکایی گزارش داده امارات متحده عربی برخی از نظامیان آموزش‌دیده آمریکایی را برای ترور شخصیت‌های یمنی استخدام کرده است. 

بازفید نوشته چند نفر از کماندوهای سابق یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که قبلاً برای محافظت از آمریکا آموزش دیده بودند اکنون رئیس متفاوتی دارند: یک شرکت خصوصی آمریکایی که امارات آنها را به خدمت گرفته است.

رسانه آمریکایی نوشته این گروه، ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ مأموریتی برای یک انجام یک عملیات ترور داشته‌اند. 

  این عملیات مسلحانه که دو نفر از عاملانش آن را برای بازفید تشریح کرده‌اند و فیلم‌های ضبط‌شده توسط پهپادها آن را تأیید می‌کنند، اولین عملیاتی بوده که یک شرکت برای سود اقتصادی آن را انجام داده است. 

بازفید نوشته برخی از آموزش‌دیده‌ترین سربازان آمریکایی، مأموریتی برای به قتل رساندن روحانیون برجسته و شخصیت‌های اسلامی داشته است. 

هدف این گروه در شب مذکور، ترور «انصاف علی مایو»، رهبر حزب سیاسی الاصلاح بوده است. امارات الاصلاح را شاخه یمنی اخوان المسلمین می‌داند. 

طرح این گروه ترور، چسباندن بمب آغشته به ماده منفجره به در دفتر کار الاصلاح در نزدیکی یک ورزشگاه فوتبال در مرکز عدن بوده است. یکی از رهبران این طرح گفت که این انفجار قرار بوده «همه افرادی که در این دفتر حضور داشته‌اند را بکشد.

بازفید نوشته این طرح در نهایت ناکام مانده و موفق نشده است. 

 عملیات ترور علیه «مایو» را قبلاً رسانه‌ها آن را گزارش داده بودند، اما بازفید برای اولین بار افشا کرده که قرار بوده این عملیات توسط مزدوران آمریکایی انجام شود.

شرکتی که این سربازان را به خدمت گرفته و حملاتی از این دست انجام داده شرکت Spear Operations Group است که بنیانگذار آن یک فرد اسرائیلی-مجارستانی به نام «آبراهام گولان» است. 

افشاگری‌ها درباره نقش این مزدوران آمریکایی در حالی انجام شده که اخبار جهان تحت تأثیر قتل ادعایی «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد حکومت آل‌سعود توسط ریاض، از متحدان نزدیک امارات متحده عربی قرار گرفته است. 

یکی از روسای این شرکت به بازفید گفته شرکتش در جریان حضور چند ماهه در یمن در ترور چند شخصیت بلندپایه نقش داشته است. وی از ارائه توضیح درباره نام این شخصیت‌ها خودداری کرد. این منبع گفته آمریکا هم نیاز به یک برنامه ترور شبیه آنچه او راه‌اندازی کرده دارد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول