اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

موکب فارس  /  اخبار، گزارش ها و گفتگوها

بازگشایی صحن حضرت زهرا (س) به روی زائرین اربعین در اذان مغرب امروز

صحن حضرت زهرا (س) عصر امروز و قبل از اذان مغرب با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و تولیت حرم مطهر علوی به روی زائرین اربعین بازگشایی می‌شود.

بازگشایی صحن حضرت زهرا (س) به روی زائرین اربعین در اذان مغرب امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، برخی زائرین اربعین از هم اکنون در کربلا و نجف حضور داشته و در حقیقت راهپیمایی اربعین برای آنها روزهاست که شروع شده است. 

عصر امروز (سه شنبه) قرار است صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با حضور مسئولین ایرانی و عراقی به روی زائرین اربعین برای اسکان در آنجا بازگشایی شود. 

 

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و تولیت حرم علوی در این مراسم که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است نزدیک اذان مغرب برگزار شود در صحن حضرت زهرا (س) که بزرگ‌ترین پروژه عمرانی جهان اسلام است حضور پیدا خواهد کرد. 

پیش از این علیرضا فداکار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با اشاره به افزایش شمار زائران اربعین در شهر نجف اشرف گفته بود: با تمهیدات اندیشیده شده و همت خادمان موکب‌های ایرانی و همکاری برادران عراقی، مشکلی در پذیرائی از زائران نداریم.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه نجف اشرف تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با روند کنونی ورود زائران به شهر نجف اشرف، ظرفیت اسکان و تغذیه ایجاد شده با همت برادران عراقی و موکب‌های ایرانی پاسخگوی نیازها باشد.

فداکار خاطرنشان کرد: میزبانان اصلی مراسم اربعین حسینی مردم عزیز و دولت عراق هستند، لذا لازم است که هموطنان عزیز با رعایت آداب مهمانی به این زیارت مقدس مشرف شوند.

حامد امیری، مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) هم با بیان اینکه از چند روز گذشته عملا کارگاه‌های ساخت و ساز صحن حضرت زهرا (س) جمع‌آوری و امکانات رفاهی ویژه زائرین در حال نصب و جابه‌جایی است، گفت: به دلیل استقرار کارگاه‌های عمرانی در برخی نقاط این صحن و برای عدم بروز حادثه برای زائرین باید تغییراتی در محوطه این صحن ایجاد می‌شد که از چند روز گذشته نسبت به مسدود سازی و نصب علائم هشدار دهنده اقداماتی انجام شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول