اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

سهم شرکت فرودگاه‌ها از مهرآباد ۱۱ درصد/ مهرآباد در شمار ۴ فرودگاه برتر منطقه

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد جزء ۴ فرودگاه برتر منطقه است، گفت: متأسفانه سهم شرکت فرودگاه‌ها از مهرآباد ۱۱ درصد است که این رقم باید ارتقا یابد.

سهم شرکت فرودگاه‌ها از مهرآباد ۱۱ درصد/ مهرآباد در شمار ۴ فرودگاه برتر منطقه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رحمت‌الله مه‌آبادی امروز در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاه مهرآباد توسط رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در یک ماه اخیر یک نمونه از انبوه پروژه‌های زیرساختی و تکمیل‌شده فرودگاهی و یکی از ده‌ها سامانه مهم راهبری هوایی در فارس و هرمزگان با حضور رئیس مجلس افتتاح شد و امروز هم با حضور وی ۱۰ پروژه عمرانی فرودگاهی در مهرآباد به بهره‌برداری رسید.

وی‌ ادامه داد: فرودگاه مهرآباد به عنوان کهن‌ترین فرودگاه کشور به دلیل بی‌مهری‌های پیشین و نامدیریتی‌ها و کمبود تجهیزات در اوایل دهه ۹۰ با مشکلات فراوانی حتی چالش‌ ایمنی مواجه شده بود و حتی می‌توانست زمینه‌ساز بروز بحران‌های بزرگ در این صنعت باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: این فرودگاه‌ با تلاش همه دست‌اندرکاران به توسعه ایمنی و خدمت‌رسانی رسید و امروز اعلام می‌کنیم با همه چالش‌های ناشی از کهن بودنش در پرتو تلاش‌های علمی جایگاه چهارم برترین فرودگاه‌های منطقه را دارا است و جزو یکصدمین فرودگاه برتر جهان قرار دارد.

وی‌ ادامه داد: در بین فرودگاه‌های ۱۵ تا ۲۵ میلیون اعزام پذیرش در سال، فرودگاه مهرآباد جایگاه دوازدهم دنیا را دارد.

مه‌آبادی افزود: امروز ۱۰ پروژه عمرانی به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان در مهرآباد افتتاح شد که بزرگ‌ترین آن باند ۲۹ راست بتنی مهرآباد با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان بود که پس از ۴۰ سال کم‌توجهی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: تجهیز مهرآباد به ابر خودروهای پیشرفته آتش نشانی از دیگر پروژه‌های امروز بود. این پروژه در شرایطی اجرا شد که مهرآباد دقیقه‌ای بدون تردد نماند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و نوسازی زیرساخت‌های ایمنی در مهرآباد، در ۳.۵ سال گذشته ۵۰ پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در مهرآباد اجرا شد و یا در شرف بهره‌برداری است.

مه‌آبادی افزود:محوطه‌سازی و اصلاح هندسی،‌افزایش فضای ورودی ایرلاین‌های ۱ و ۲،‌اتصال خطوط مترو، افزایش ۱۲ موقعیت پارک هواپیما، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و... از مواردی بود که در مهرآباد اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: تا پیش از پایان سال ۹۷ با اجرای تعدادی دیگر از پروژه‌های عمرانی نظیر نصب ۶ پل تلسکوپی و ... تحولات دیگری در مهرآباد رخ خواهد داد.

وی افزود: اغلب فرودگاه‌های کشور و ۱۵۲ ایستگاه کمک ناوبری، کارگاه‌های توسعه پرشتاب هستند.

مه‌آبادی اضافه کرد: افزایش کیفیت خدمات و تغییرات به راحتی در مهرآباد قابل لمس است و زیرساخت‌های فرودگاهی در حال توسعه است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: سهم ۱۱ درصدی شرکت فرودگاه‌ها از فرودگاه مهرآباد بسیار ناکافی است. این عرصه کم، امکان توسعه خدمت‌رسانی را از ما سلب کرده است. مترصد تغییرات در این سهم هستیم که امیدواریم با هماهنگی مجلس و ارتش جمهوری اسلامی ایران این مشکل رفع شود تا بتوانیم ترمینال ۸۰ هزار مترمربعی فرودگاه پایتخت را با کمک بخش خصوصی بسازیم.

وی با طرح این سؤال که چرا مهرآباد در ۴۰ سال اخیر به‌طور مناسب بازسازی و نوسازی نشد، گفت: در چند سال اخیر مدیریت نوینی در مهرآباد اجرا شد و از دلایل آن فسادستیزی، مدیریت جهادی،‌مدیریت علمی، کار تیمی و... است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: اما آنچه در این حوزه مهم‌تر است نگرش و تفکری است که موجب شد، روح تازه‌ای به کالبد خسته مهرآباد دمیده شود، تصمیمی سنجیده و متفاوت که وزیر راه و شهرسازی اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: درحالی‌که خبرها از تعطیلی مهرآباد به گوش می‌رسید،‌ این وزیر راه و شهرسازی بود که فریاد زد مهرآباد باید بماند، او بود که بساط افراد غیرساختمند را برچید و به درستی تشخیص داد همانند کشورهای پیشرو در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باید فرودگاه مهرآباد باقی بماند و قلب سیستم حمل و نقل چند وجهی باشد.

مه‌آبادی تصریح کرد: یکی از شاهکارهای وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوانوردی ترد کردن رفتارهای سیاسی و باز کردن محیط برای کارشناسان صنعت بود. این مرد متفکر و اخلاق‌گرا را معمار بزرگ این تحولات می‌دانم.

وی افزود: راز دوم این تحولات در صنعت هوانوردی، یاری حوزه قانون‌گذاری است. قانون مترقی اجازه آزادسازی نرخ در شبکه پروازی در قانون برنامه پنج‌ساله از مهم‌ترین عوامل توسعه صنعت هوانوردی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان داشت:‌ ماده ۵۳ قانون احکام دائمی شدن برخی احکام توسعه اتفاق بزرگی بود که راه را برای توسعه این صنعت باز کرد و در این حوزه ریاست مجلس، معمار بزرگ وضع قوانین مترقی و مناسب در صنعت هوایی و ممتازترین شخص در حوزه قانون‌گذاری و توسعه صنعت بود.

مه‌آبادی افزود: ریاست مجلس و وزیر راه و شهرسازی در این زمینه نادر و کمیاب هستند و ما تقاضا داریم ریاست مجلس از وزیر راه و شهرسازی برای تداوم خدمت‌رسانی در وزارت راه حمایت کند تا این صنعت تحت مدیریت وی بدون هرگونه دغدغه به سرعت گام‌های توسعه را بردارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول