اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

استرالیا موضع خود در قبال برجام را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد

نخست وزیر استرالیا خبر داد، موضع این کشور در قبال قدس و برجام را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد.

استرالیا موضع خود در قبال برجام را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا امروز (سه‌شنبه) گفت دولتش حمایت استرالیا از توافق هسته‌ای میان ایران و دولت پیشین آمریکا (برجام) را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد.

به نوشته روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد»، گفت باید این مسئله بررسی شود که آیا توافق هسته‌ای به اندازه کافی قابلیت جلوگیری ایران از توسعه تسلیحات هسته‌ای را دارد یا نه.

موریسون افزود: «ما نگرانی‌های واقعی خود درباره اینکه چگونه قابلیت ایران می‌تواند نیرویی ثبات‌زدا در خاورمیانه به ویژه برای متحدانی چون اسرائیل باشد را با دیگران به اشتراک می‌گذاریم. بنابراین این نگرانی را تصدیق کرده و می‌گویم که موضعی که تا کنون داشتیم تا زمانی که تصمیم بگیریم آن را تغییر دهیم، ادامه خواهد داشت».

 وی همچنین گفت دولتش مسئله به رسمیت شناختن «قدس اشغالی» (قدس) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را هم بررسی می‌کند.

این رویکرد نخست وزیر استرالیا تغییری تاریخی در سیاست این کشور و هم راستا کردن این کشور با سیاست بحث‌برانگیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است.

موریسون، «دیو شارما» از سفرای سابق استرالیا در سرزمین‌های اشغالی را به عنوان فردی که تاثیر به سزایی در نظر وی بر مسئله قدس اشغالی (قدس) داشته، در نظر دارد. 

موریسون گفت که پیش از این بحث‌هایی درباره خطر این تصمیم‌گیری و شرایط نهایی آن وجود داشت، ولی اکنون دیو شارما می‌گوید می‌توان این اقدام را انجام داد. شارما مدعی شده است تغییر سفارت استرالیا از تل‌آویو به قدس اشغالی (قدس) می‌تواند به بن‌بست درازمدت راه حل دودولتی پایان دهد. 

رئیس‌جمهور آمریکا امسال بر خلاف چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و با وجود ابراز مخالفت تقریبا تمام کشورهای دنیا، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد. لابی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی از آن زمان تلاش گسترده‌ای را برای متقاعد کردن کشورها به پیروی از تصمیم ترامپ، آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول