اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اصابت دو موشک بالستیک ارتش یمن به پایگاه متجاوزان در «مأرب»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز دو فروند موشک بالستیک «بدر 1» به مواضع ائتلاف سعودی در «مأرب» شلیک کردند.

اصابت دو موشک بالستیک ارتش یمن به پایگاه متجاوزان در «مأرب»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه‌شنبه) دو فروند موشک باسلتیک «بدر 1» به پایگاه «تداوین» ائتلاف سعودی در شرق «مأرب» شلیک کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «سبأ»، یک منبع یمنی اعلام کرد در نتیجه اصابت دو موشک مذکور به پایگاه یاد شده، صدای انفجارهای شدیدی از داخل آن شنیده شده است.

همچنین ارتش و کمیته مردمی یمن عملیات هجومی گسترده‌ای به سمت مواضع ائتلاف سعودی در 16 کیلومتری ساحل غربی یمن انجام دادند که طی آن تعدادی از نیروهای ائتلاف سعودی کشته شدند.

این عملیات چندین ساعت ادامه داشت و جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای متوقف کردن آن 10 حمله به مناطق مختلف ساحل غربی انجام دادند تا جلوی پیشروی ارتش یمن را بگیرند.

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته است.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول