اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

قزاقستان: «دی‌میستورا» گزارش تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را به شورای امنیت می‌برد

وزارت خارجه قزاقستان تأکید کرد نماینده سازمان ملل در امور سوریه قرار است گزارشی درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در نشست آتی شورای امنیت ارائه دهد. این گزارش مبتنی بر نتایج دیدار با نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه است.

قزاقستان: «دی‌میستورا» گزارش تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را به شورای امنیت می‌برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه قزاقستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل قرار است در تاریخ 17 اکتبر (روز چهارشنبه 25 مهرماه) نشستی را بر اساس دیدار اخیر «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با نمایندگان کشورهای فرایند آستانه برگزار کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، استفان دی‌میستورا اخیرا نشستی را با نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین‌کننده فرایند آستانه درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برگزار کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه قزاقستان تأکید کرد که نماینده سازمان ملل قرار است اطلاعات جدیدی درباره تشکیل کمیته قانون اساسی در جلسه شورای امنیت ارائه دهد.

وزارت خارجه قزاقستان پیشتر اعلام کرده بود که این نشست قرار است 18 اکتبر یعنی روز پنجشنبه برگزار شود که بعدا بیانیه خود را اصلاح کرد و گفت که این نشست روز چهارشنبه 17 اکتبر برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، شرکت‌کنندگان در کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه که در تاریخ 30 ژانویه سال 2018 میلادی در شهر سوچی روسیه برگزار شد، تصمیم گرفتند تا یک کمیته قانون اساسی تشکیل دهند تا روی موضوع تدوین قانون اساسی سوریه به همراه نماینده سازمان ملل کار کند.

فهرست نهایی کاندیداها برای این کمیته، شامل 150 نفر می‌شود که از این تعداد، 100 نفر نمایندگان دولت سوریه و معارضان داخلی این کشور هستند و 50 نفر دیگر نیز نماینده معارضان خارج نشین سوری. بنا بر پیشنهاد نماینده سازمان ملل، این کمیته نمی‌تواند بیش از 50 عضو داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، دی‌میستورا مذاکره با کشورهای تضمین کننده روند آستانه را گامی مهم در تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مسئله سوریه می‌داند. 

نمایندگان کشورهای روسیه، ایران و ترکیه مذاکراتی را در تاریخ دهم و یازدهم سپتامبر (19 و 20 شهریورماه) در ژنو با نماینده سازمان ملل متحد درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برگزار کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول