اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد

۷۰۰ صندوق زنان عشایر تشکیل می‌شود/ تفاهم‌نامه با تات برای آموزش زنان عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه تا آخر برنامه ششم ۷۰۰ صندوق خرد ویژه زنان در عشایر تشکیل می‌شود، گفت: تفاهم‌نامه‌ای هم با سازمان تحقیقات آموزش و ترویج داریم که ۱۱۰ هزار نفر عشایر کشور را در بخش تولیدی آموزش می‌دهند.

۷۰۰ صندوق زنان عشایر تشکیل می‌شود/ تفاهم‌نامه با تات برای آموزش زنان عشایر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران امروز در حاشیه دومین همایش ملی زنان روستایی و عشایری در جمع خبرنگاران اعلام کرد، امروزه ظرفیت زنان روستایی در بخش تولید بسیار فراتر است و ۸۰ درصد زنان روستایی و عشایری در عرصه‌های تولید فعال هستند.

وی با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه تولید زنان روستایی وجود دارد، اشاره کرد و گفت: تأمین علوفه در حوزه عشایری بسیار ملموس است و می‌تواند برای سایر بخش‌های تولید تأثیر بگذارد. با توجه به اینکه ظرفیت مراتع و تراکم علوفه کاهش یافته و در بسیاری مواقع تعداد دام نسبت به مراتع تناسبی ندارد، دامداران در چرای آزاد با مشکل مواجه می‌شوند.

قندالی برای رفع موانع مالی در بخش عشایری به ایجاد صندوق‌های خرد اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۱۰ صندوق خرد برای زنان عشایری تشکیل شده، این صندوق‌ها ۱۰ هزار نفر اعضا و ۲ میلیارد تومان گردش مالی دارند.

به گفته رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکنون ۶ میلیارد تومان از محل این صندوق‌ها به ۴ هزار نفر تسهیلات اعطا شده است. در حال حاضر ۳۰ فرآورده لبنی توسط عشایر کشور تولید می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد که قرار است تا آخر برنامه ششم ۷۰۰ صندوق عشایری ویژه زنان تشکیل شود.

قندالی همچنین به تفاهم‌نامه‌ای با رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اشاره کرد که بر اساس آن ۱۱۰ هزار نفر از عشایر کشور در بخش‌های مختلف آموزش دیده‌اند که ۵۰ هزار نفر آنها از بانوان عشایر هستند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول