اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

منطقی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

بومی‌سازی سیستم مدیریت هواپیما در کشور

دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: سیستم مدیریت هواپیما در کشور بومی شده و تست های مورد نیاز را نیز انجام داده ایم و به نتایج خوبی رسیده ایم.

بومی‌سازی سیستم مدیریت هواپیما در کشور

منوچهر  منطقی دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره اهمیت سیستم مدیریت هواپیما، گفت: سیستم مدیریت هواپیما یک سیستم مهم و حیاتی است؛ اگر این سیستم تغییر کند باید کل سیستم با تغییرات همراه شود که این کار مستلزم شناخت کل هواپیما است.
وی افزود: به عنوان مثال وقتی یک موشک می‌خواهد روی یک هواپیمای جنگی قرار بگیرد نیازمند ارتباطاتی میان هواپیما و موشک است. موشک آماده دریافت دستور از هواپیما است و وضعیت خود را به سیستم هواپیما گزارش می‌دهد در نتیجه نیاز بود بتوانیم اطلاعات را یکپارچه‌سازی کنیم.
به گفته منطقی، هواپیما یک محصول بین‌المللی است و باید مطابق دانش فنی جهان ساخته شود. اگر در طول سال‌های گذشته حمایت‌های همه‌جانبه برای صنعت هواپیمایی صورت می‌گرفت اکنون در این صنعت، در پله‌های بالاتری ایستاده بودیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول