اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

پیشرفت 60 درصدی پروژه ملی سیلوی 100 هزار تنی شرق تهران

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پروژه ملی سیلوی 100 هزار تنی شرق تهران حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 60 درصدی پروژه ملی سیلوی 100 هزار تنی شرق تهران

رحمت‌الله کاشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: پروژه ملی سیلوی 100 هزار تنی شرق تهران که به سیلوی گرمسار نیز معروف شده، در مجاورت این شهرستان بوده و در زمینی به مساحت 10 هکتار در حال احداث است.

وی با اشاره به برخی از اهداف و ضرورت احداث این پروژه ملی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سمنان ازلحاظ استقرار آن در کریدور شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه‌آهن سراسری دو خطه تهران- مشهد، هم‌جواری با 9 استان کشور، داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نزدیکی به بازار بزرگ مصرف تهران احداث این سیلو در دستور کار قرار گرفت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سیلوی گرمسار با مشارکت بانک توسعه اسلامی با تسهیلات ارزی 96/18 میلیون یورو، و آورده داخلی 5/17 میلیارد تومان در حال ساخت است.

کاشی گفت: این پروژه می‌تواند با کارکرد ملی بخش اعظمی از مشکلات منطقه‌ای و کشور را رفع و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی استراتژیک گندم را در مرکز کشور محقق سازد.

وی با بیان اینکه این سیلو شامل چهار کلاستر و کندوهای 9 تایی به هم چسبیده است تصریح کرد: این سیلو آخرین سیلو بتنی به هم چسبیده در ایران بوده و شامل بخش‌های مختلف است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از امکانات زیربنایی این پروژه ملی اشاره کرد و گفت: برخی امکانات زیربنایی این پروژه مانند آب، برق و همچنین 5 خط تلفن در دست بهره‌برداری است.

کاشی گفت: کندوها از نوع بتنی شامل چهار کلاستر 9 تایی بوده و درمجموع این سیلو 36 کندو به ارتفاع حدود 45 متر و قطر 11 متر دارد.

وی افزود: برج کار از نوع بتنی به ابعاد حدود 31 در 5/9 متر بوده و در 9 طبقه احداث شده که ارتفاع آن از پی نیز حدود 60 متر است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات بتن‌ریزی کندوها در حال انجام بوده و برج کار از نوع بتنی نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاشی ابراز امیدواری کرد؛ سال آینده عملیات تحویل گندم در سیلوی گرمسار شروع و این سیلو به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: بخشی از ماشین‌آلات برای تجهیز طرح به محل سیلو منتقل شده است و مابقی ماشین‌آلات نیز در حال ساخت و انتقال به محل پروژه است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تا پایان عملیات اجرایی این پروژه برای 30 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول