اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتریش کشتی‌های امدادی خصوصی را به همدستی با قاچاقچیان انسان متهم کرد

صدراعظم اتریش با انتقاد از اقدامات کشتی‌های خصوصی امدادی گفت که هدف آنها فقط انتقال پناهجویان به اروپا نیست بلکه قاچاقچیان انسان هم به وسیله همین کشتی‌ها راهی اروپای مرکزی می‌شوند.

اتریش کشتی‌های امدادی خصوصی را به همدستی با قاچاقچیان انسان متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در دست دارد در ادامه سیاست‌های ضد پذیرش پناهجویان، از اقدامات کشتی‌های امدادی خصوصی به شدت انتقاد کرد.

کورتس در این مورد به روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» گفت: «این روند نمی تواند ادامه داشته باشد که چند سازمان غیردولتی، هدف روشن ۲۸ کشور و سران آنها را از بین ببرند. هدف این کشتی‌ها فقط نجات زندگی افراد نیست، بلکه به همراه آنان قاچاقچیان انسان هم به اروپای مرکزی می‌آورند.»

صدراعظم اتریش به طور ویژه انتقاد خود را متوجه کشتی پزشکان بدون مرز و سازمان امداد دریایی اروپا (SOS Méditerranée“) کرد و در ادامه گفت: « آنچه نباید رخ بدهد این است که کشتی‌هایی مانند «آکواریس۲» تلاش می‌کنند که به حریم دریایی لیبی وارد شوند تا جلوی عملکرد گارد ساحلی این کشور را بگیرند و چنین وضعیتی بی‌معنی است.»

براساس این گزارش، آکواریس ۲ در چند ماه گذشته اخطار دریافت کرده است. این کشتی تا ۲۰ آگوست با نام آکواریس و پس از اینکه از فهرست جبل‌الطارق حذف شد، تغییر نام داد. از آن زمان با پرچم پاناما کار می‌کند اما مقامات در نظر دارند به این اقدامات واکنش نشان دهند.

«ماتئو سالوینی»  وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا دیگر مقام اروپایی است که علیه پذیرش پناهجویان موضع‌گیری کرده است.وی اواسط ماه ژوئن از پهلو گرفتن کشتی آکواریس که حامل ۶۲۹ پناهجو بود در کشورش جلوگیری کرده بود. این موضع‌گیری وی در آن زمان خبرساز شد. رم همچنین اعلام کرده است که فرودگاه‌های ایتالیا به هواپیماهایی که بدون مجوز پناهجویان را به ایتالیا منتقل کنند، اجازه فرود نخواهند داد.

دولت‌های ایتالیا و اتریش با گرایش‌های راست‌گرایانه از جمله مهمترین منتقدان پذیرش پناهجویان در اروپا محسوب می‌شوند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول