اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

در «حدیث سرفرازی» اجرا شد

مرثیه امام حسین(ع) به روایت ارکستر ملی

دیشب کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی با عنوان «حدیث سرفرازی» در تالار وحدت تهران به اجرا درآمد.

مرثیه امام حسین(ع) به روایت ارکستر ملی

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان قطعات آیینی را به خوانندگی محمد اصفهانی در تالار وحدت تهران  روی صحنه برد.

دیشب کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی با عنوان «حدیث سرفرازی» در تالار وحدت تهران به اجرا درآمد.

سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی افضلی مدیر موسسه توسعه هنرهای معاصر، امیر بکان، محمد حسن شاهنگیان و علی کهن دیری از جمله مهمانان اجرای دیشب ارکستر ملی به خوانندگی محمد اصفهانی بودند.

در برنامه دیشب قطعات «حدیث سرفرازی» با شعر سهیل محمودی و آهنگسازی فریدون شهبازیان، «سوگ» به آهنگسازی فریدون شهبازیان، «چنگ و نای» با شعر علی معلم دامغانی و آهنگسازی محمد بیگلری‌پور با بازنویسی محمدرضا عقیلی، «دو نغمه بختیاری» اثر روح الله خالقی، «فریاد تنهایی» با شعر سپیده کاشانی به آهنگسازی امیر بکان بر مبنای ملودی محمد اصفهانی، «معصومیت» با شعر اهورا ایمان به آهنگسازی فریدون شهبازیان، «دیده بگشا» با شعری از علی معلم دامغانی، آهنگسازی علی کهن دیری و بازنویسی محمدرضا عقیلی، «غنچه افسرده» با شعر حسان و آهنگسازی فریدون شهبازیان بر مبنای ملودی محمد اصفهانی، «شورآفرین» به آهنگسازی حسین دهلوی، «فرصت بدرود» با شعر قیصر امین پور، آهنگسازی فریدون شهبازیان بر مبنای ملودی محمد اصفهانی،  توسط  ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان به اجرا درآمد.

محمد اصفهانی پیش از شروع کنسرت پیرامون اجرای پیش‌رو توضیح داد و گفت: رپرتواری که امشب تقدیم حضور شما عزیزان می‌شود، تصانیفی در سوگ حضرت اباعبدالله و یاران فداکاراش در واقعه کربلا و قطعاتی در تکریم حضرت علی (ع) است. ضمنا دلیل اینکه در کنار اجرای آثاری با محوریت حضرت سیدالشهدا کارهایی با محوریت حضرت علی (ع)  تقدیم شما عزیزان می‌شود به این جهت است که به گفته بسیاری از مورخان حادثه جانسوز کربلا نتیجه دلخوری‌هایی است که بسیاری از حضرت علی (ع) و عدلش داشتند و من امیدوارم این کنسرت از سوی هنرمندان ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فریدون شهبازیان مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

پایان‌بخش کنسرت دیشب تقدیر از آهنگسازان برخی قطعات اجرا شده این کنسرت از جمله «علی کهن دیری»، «امیر بکان» و «محمد حسن شاهنگیان» بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول