اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بی.بی.سی:

انگلیس و آمریکا تحریم نشست «داووس در صحرا» در ریاض را بررسی می‌کنند

با ناپدید شدن خبرنگار منتقد عربستان سعودی پس از ورود به کنسولگری ریاض در ترکیه، احتمال لغو سفر مقام‌های آمریکا و انگلیس به یک همایش بین‌المللی در عربستان سعودی وجود دارد.

 انگلیس و آمریکا تحریم نشست «داووس در صحرا» در ریاض را بررسی می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه انگلیسی «بی.بی.سی» بعد از دسترسی به اطلاعاتی خبر داد انگلیس و آمریکا مسئله تحریم کردن همایشی بین‌المللی در عربستان سعودی را بررسی می‌کنند.

به نوشته سایت شبکه خبری «بی.بی.سی»، بعد از آنکه روز دهم مهر، «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی منتقد حکومت سعودی پس از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول ناپدید شد، تعداد زیادی از حامیان مالی و گروه‌های رسانه‌ای تصمیم گرفته‌اند از یک همایش بین‌المللی اقتصادی در ریاض خارج شوند که «داووس در صحرا» نامیده گرفته است.

منابع دیپلماتیک به بی.بی.سی گفته‌اند که «استیو مونچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «لیام فاکس» وزیر تجارت بین‌المللی انگلستان ممکن است در این کنفرانس به میزبانی ولی‌عهد سعودی «محمد بن سلمان»، شرکت نکنند. 

بی.بی.سی افزود، دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی در حال گفت‌وگو درباره انتشار بیانیه‌ای هستند تا در صورتی که اثبات شود عوامل سعودی خاشقچی را به قتل رسانده‌اند، این اقدام را محکوم کنند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفته است اگر عربستان سعودی مسئول مرگ خاشقچی باشد، واشنگتن مجازات شدیدی را اعمال خواهد کرد.

یک منبع اطلاعاتی در ترکیه به بی.بی.سی گفته است مقام‌های این کشور مدارکی صوتی و تصویری در اختیار دارند که اثبات می‌کند خاشقچی که برای روزنامه واشنگتن پست می‌نوشت، داخل کنسولگری ریاض در استانبول به قتل رسیده است.

ترکیه پیش از این فیلم زمان ورود خاشقچی به داخل کنسولگری را منتشر کرده بود. خاشقچی برای دریافت مدارک جدایی از همسر سابقش و امکان ازدواج با نامزد ترکیه‌ای خود به داخل کنسلوگری عربستان رفته بود و پس از آن ناپدید شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول