اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تنگناهای مالی وزارت بهداشت مانع تامین منابع مالی بیمارستان حاشیه شهر مشهد است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم به دلیل تنگناهای مالی برای وزارت بهداشت امکان تامین منابع مالی پروژه ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد مقدور نیست.

تنگناهای مالی وزارت بهداشت مانع تامین منابع مالی بیمارستان حاشیه شهر مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حسین خوبان در واکنش به گزارش روزنامه خراسان مبنی بر، خودداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امضای تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت بیمارستان 540 تخت خوابی در حاشیه شهر مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جهت تولیت سلامت تمامی آحاد جامعه وظیفه خود می‌داند تا خدمات بهداشتی درمانی را در تمامی سطح شهر گسترش دهد و ساخت و راه اندازی چندین مرکز جامع و پایگاه سلامت در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار مشهد و همچنین ساخت بیمارستان و کلینیک ویژه بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد و چندین پروژه بزرگ گواه همین مدعا است. 

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شرق مشهد جمعیت زیادی زندگی می‌کنند بیان کرد:  دانشگاه علوم پزشکی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که یک بیمارستان در این منطقه ساخته شود که با رایزنی‌های دانشگاه و مساعدت تمامی دستگاه‌های مسئول در استان به ویژه استاندار محترم قطعه زمینی به مساحت 5 هکتار در ابتدای جاده سرخس منطقه نهریز از اراضی آستان قدس رضوی به صورت تهاتر تملک شد. 

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که بیمارستان 540 تخت خوابی در آن زمین با مساحت 48 هزار متر مربع احداث شود که در تاریخ 11 آذر 1395 دستور ساخت بیمارستان به صورت ویدئو کنفرانسی توسط ریاست محترم جمهور صادر شد.  

خوبان اظهار کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این بیمارستان در آن زمان بیش از 2 هزار و 700 میلیارد ریال بود بنابراین مقرر شد تامین منابع به صورت 50 درصد توسط وزارت بهداشت و 50 درصد توسط استانداری خراسان رضوی صورت گیرد. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی این توافق‌ها این پروژه در مدت 4 سال باید توسط وزارت راه و شهر سازی به اتمام برسد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تا زمان اتمام ساخت بیمارستان مذکور مقدمات چارت سازمانی و زیرساخت‌های جذب نیروی انسانی و اخذ مجوزهای استخدام را پیگیری کند که در جهت تامین منابع و مسئولیت ساخت نقشی برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نظر گرفته نشده بود.  

وی تصریح کرد: این دانشگاه در جهت تسریع در فرآیند ساخت، سند زمین مذکور را از آستان قدس اخذ نموده و تمامی مقررات اداری برای اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری را نیز طی شده و مبلغ تعرفه آن به مقدار 5 میلیارد ریال را پرداخت کرده است.  

خوبان متذکر شد: در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم به دلیل تنگناهای مالی برای وزارت بهداشت امکان تامین منابع مالی مقدور نبوده و اعتباری هم پیش‌بینی نشده است و علی‌رغم پیگیری استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولین تاکنون اعتباری در این خصوص تخصیص نیافته است.  

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در سفر اخیر وزیر بهداشت به مشهد جلسه‌ای با حضور ایشان، استاندار، رئیس دانشگاه و معاون توسعه تشکیل و مقرر شد 20 هکتار از زمین‌های که برای این امر در نظر گرفته شده بود تغییر کاربری یافته و در اختیار دانشگاه قرار گیرد تا دانشگاه آن زمین‌ها را به فروش رسانده و اعتبار ساخت بیمارستان را تامین کند. 

وی بیان کرد: با عنایت به موارد پیش گفت و سیر طی شده برای انجام پروژه مذکور در مورخ 10 مهر ماه 1397 تفاهم‌نامه‌‌ای بدون حضور دانشگاه علوم پزشکی و یا نمایندگان حقوقی دانشگاه تهیه شده و بدون توجه به تفاهم‌نامه‌های قبلی از دانشگاه خواسته شده که تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کند که در آن تعهدات مالی به حدود هزار میلیارد ریال برعهده دانشگاه قرار می‌گیرد. 

خوبان اضافه کرد: این در حالی است که دانشگاه در سال جاری فقط توان اداره امور جاری خود را داشته و تمام توان خود را به کار گرفته تا خللی در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی برای مردم استان وارد نشود و علی‌رغم بدهی‌های زیاد به پزشکان و شرکت‌ها، نقدینگی لازم و کافی برای بدهی‌ها نیاز ندارد و اصرار بر امضاء تفاهم‌نامه با توجه به وضعیت مالی دانشگاه در حال حاضر میسر نیست.  

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بند یک تفاهم نامه تاکید می‌کند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سر فصل اعتبارات خود ظرف مدت 15 روز اقدامات اجرایی ساختمان بیمارستان مذکور را شروع نموده و پس از تائید اداره مسکن و شهر سازی قسمتی از زمین اهدایی دولت بفروش برسد و به دانشگاه واگذار شده و دانشگاه نیز ادامه ساخت را بر مبنای 75 درصد از اعتبارات خود ادامه دهد که متاسفانه در حال حاضر با توجه به مشکلات عدیده مالی و رفع نیازهای ضروری درمانی، بهداشتی، دارو و غذا امکان ساخت و ساز مجموعه مذکور از اعتبارات دانشگاه مقدور نیست. 

وی تاکید کرد: بدیهی است دغدغه این دانشگاه نسبت به تمام موسسات در مورد تامین نیازهای درمان و بهداشت بیشتر بوده و هر زمانی محل تامین منبع مالی ساخت بیمارستان مذکور مشخص شود و در اختیار دانشگاه قرار گیرد با کمال میل و افتخار آمادگی کامل در زمینه ساخت بیمارستان در اسرع وقت را اعلام می‌داریم. 

خوبان گفت: با ارئه مطالب پیش گفته قضاوت را در مورد سرپیچی از انجام تفاهم‌نامه‌ای که این دانشگاه هیچ نقشی در نوشتن آن نداشته به مردم شریف واگذار می‌کنیم. 
 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هماهنگی وزارت مربوطه از امضای تفاهم‌نامه مذکور عذرخواهی کرده و تاکید بر این دارد که فرآیند ساخت بیمارستان به همان روال تفاهم‌های قبلی صورت گرفته و با هماهنگی درون استانی و ملی این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد تا مردم آن منطقه بتوانند از خدمات درمانی در دسترس‌تر بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/ 70060

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول