اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 خبر داد

توسعه نیروگاه های خورشیدی در بوستان های شمال شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار گفت: منطقه 4 به عنوان یکی از مستعدترین مناطق برای توسعه و احداث نیروگاه های خورشیدی دست یاری سرمایه گذاران را می فشارد.

توسعه نیروگاه های خورشیدی در بوستان های شمال شرق تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا معلم با اعلام این خبر گفت: توسعه انرژی های تجدید پذیر و احداث نیروگاه های خورشیدی از اولویت‌های شهرداری منطقه 4 است. از این رو طی هماهنگی‌های انجام شده میان حوزه های خدمات شهری و محیط زیست، اداره سرمایه گذاری و مشارکت های منطقه و اداره حقوقی برای اجرایی شدن اینگونه پروژه ها و جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی در محور کار منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به نقاط قوت این منطقه گفت: شمال شرق پایتخت دارای نقاط پتانسیل بالایی است که این نقاط با راهنمایی های یک مشاور و متخصص در این زمینه ، شناسایی و اولویت بندی می شود. از این رو با همکاری ادارات حقوقی و سرمایه گذاری و مشارکتها، هزینه و مبالغ اجرای این پروژه ها برآورد و سرمایه گذار مناسب جذب می شود.

معاون خدمات شهری منطقه 4گفت: هدف اصلی از اجرای این پروژه ها علاوه بر کاهش آلودگی های محیط زیست، رفاه حال شهروندان و افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با اشاره به بهینه سازی مصرف سوخت تامین انرژی در ساختمان های ستادی شهرداری منطقه 4 در حال حاضر گفت: در حال حاضر با نصب چهار دستگاه آبگرمن خورشیدی و توربین بادی با ظرفیت 10 کیلووات در ساختمان شهرداری ناحیه 2 و نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 15 کیلووات در ساختمان مرکزی منطقه در مصرف سوخت صرفه جویی می کنیم.

معلم از به کارگیری انرژی های تجدید پذیر در منطقه خبر داد و گفت: هم اینک 55 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در 24 نقطه از منطقه نصب شده است که با توسعه واحداث بیشتر آن در مصرف سوخت و مبارزه با آلودگی هوا قدم های محکمتری را برخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به سفارش های موکد شهردار منطقه در این زمینه گفت: اجرای پروژه های محیط زیستی در اولویت های شهردار منطقه است و موضوعات به طور جدی در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول