اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

تشکیلات اندکی برای توسعه اندیشه‌های اسلامی داریم/ وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در کشور ما در عرصه‌های اقتصاد، سیاست و اجتماع، معضلات و مشکلات وجود دارد اما امیدمان به وجود رهبر انقلاب است.

تشکیلات اندکی برای توسعه اندیشه‌های اسلامی داریم/ وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی

به گزارش خبرنگار دین واندیشه خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه هم‌اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه 19 مهرماه) با حضور اساتید، دانشجویان، پژوهشگران در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این مراسم، مسعود درخشان عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه نهادهای مختلفی در دنیا ایجاد شده‌اند که عظمت علمی را به رخ انسان می‌کشند، اظهار داشت: این موارد باعث می‌شود گروه عظیمی از متفکران در جهان تسلیم باشند.

وی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه گفت: در کشور ما در عرصه‌های اقتصاد، سیاست و اجتماع، معضلات و مشکلات وجود دارد. اما در نهایت رهبر انقلاب است که پشتیبان کار ما است و همه امیدهای ما به وجود ایشان است.

درخشان راهکار حل دغدغه‌های نظری را ریشه‌یابی منشأ و شکل‌گیری دانش تخصصی دانست و تصریح کرد: علاوه بر رشته تحصیلی باید به تاریخ شکل‌گیری اندیشه توجه کرد. زمانی که این موضوعات ریشه‌یابی شوند متوجه انحرافات در جریان‌های مختلف خواهیم شد.

وی ادامه داد: اولین گام ریشه‌یابی شکل‌گیری اندیشه‌ها است. در دنیا افرادی هستند که افکار را هدایت می‌کنند. نخبگان باید بدانند علوم مختلف چگونه افکار را هدایت می‌کند و این هم کار مشکلی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه در ایران کمتر تشکیلاتی برای توسعه اندیشه‌های اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه امام صادق (ع) یکی از این تشکیلات است که تصمیم گرفته شد که در بین دانشگاه‌ها ناشناس باقی بماند. برای جنگ با غرب باید نهادسازی شود و دانشگاه امام صادق (ع) به مرجعیت علمی برای دنیا تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه غرب تلاش می‌کند ما را به لحاظ افکار عمومی مجذوب و تسلیم کند، ادامه داد: در دانش اقتصاد به مسائل فرهنگی و اجتماعی و فلسفی توجهی نمی‌کنیم. بعضی از نقاط مجهول در اقتصاد، توسط جامعه شناسی و یا سیاست پاسخ داده می‌شود. وجود چنین دیدگاه‌های چند بُعدی واجب است.

درخشان با بیان اینکه به مسائل اجتماعی و رویکردهای مردمی در مسائل اقتصادی توجه نمی‌شود، ابراز داشت: باید به دیدگاه‌های چند بعدی در دانش رجعت کنیم تا بتوانیم اقتصاد اسلامی را تأسیس کنیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول