اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم عملیات های ویژه و موفق مقاومت یمن در ساحل غربی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه مقابله با متجاوزان ائتلاف سعودی در جبهه ساحل غربی، امروز نیز چندین عملیات ویژه و موفق انجام دادند.

تداوم عملیات های ویژه و موفق مقاومت یمن در ساحل غربی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مقاومت و مبارزه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساحل غربی یمن، امروز یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی و یگان توپخانه‌ای این کشور، یک عملیات مشترک دیگر علیه مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در «الدریهمی» انجام دادند.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، این عملیات با دقت بالا انجام شد و خسارات زیادی به متجاوزان وارد آورد.

 

سه روز پیش نیز  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیاتی مشابه، مقرهای نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان تحت فرمان آن را در شمال «النخیلة» هدف قرار دادند و طی آن شماری از این نیروها کشته و زخمی شدند و خسارات مادی زیادی به تجهیزات آنها وارد آمد.

امروز (چهارشنبه دهم اکتبر)، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین به مقرهای شبه‌نظامیان همپیمان با ائتلاف سعودی در جنوب «التحتیا» در ساحل غربی حمله کردند و موجب کشته و زخمی شدن شماری از آنها شدند.

به نوشته پایگاه خبری «المشهد الیمنی الاول»، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین در عملیاتی مشابه به مقرهای شبه‌نظامیان مذکور در استان «تعز» خسارات جانی و مالی زیادی به آنها وارد آوردند.

بر اساس این گزارش، این عملیات در «تبة خزان» و «التباب السود» واقع در جبهه «الکدحة» در شهرستان «المعافر» تعز صورت گرفت.

حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

این ائتلاف بعد از سه سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر «الحدیده» که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با بیرون بوده و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت سرسخت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون شکست خورده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول