اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر فلسطین: با هر تصمیم دمشق درباره اردوگاه «یرموک»، موافقیم

رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به موافقت این کشور با تصمیمات دمشق درباره اردوگاه یرموک تأکید کرد که دمشق در حال حاضر مشغول بررسی همه طرحهای مربوط به بازسازی این اردوگاه است.

سفیر فلسطین: با هر تصمیم دمشق درباره اردوگاه «یرموک»، موافقیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور عبدالهادی» رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و سفیر این کشور در سوریه تأکید کرد که تصمیم بازسازی اردوگاه «یرموک» همچنان در انتظار تصمیم دولت سوریه است.

عبدالهادی با بیان اینکه در حال حاضر بازگشایی مسیرها و خیابانهای اصلی و آواربرداری از اردوگاه یرموک انجام می‌شود، تأکید کرد که دو سوم ساکنان این اردوگاه سوری هستند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه تصریح کرد که دولت سوریه در حال حاضر مشغول بررسی همه طرحهای مربوط به بازسازی اردوگاه یرموک است.

سفیر فلسطین در دمشق با بیان اینکه درباره اردوگاه یرموک «در کنار دولت سوریه هستیم و هر تصمیمی که بگیرد با آن موافقیم»، اظهار داشت که سازمان آزادی‌بخش فلسطین به عنوان یک نماینده سیاسی در سوریه حضور دارد، ولی اردوگاه یرموک «بخشی از شهر دمشق بوده و تصمیمات مربوط به آن، مخصوص دولت سوریه است».

وی با اشاره به اینکه با شهروند فلسطینی در یرموک مانند شهروند سوری رفتار می‌شود، خاطر نشان کرد، بسیاری از مناطق سوریه تحت حاکمیت این کشور درآمده و بازسازی آن نیازمند زمان و بررسی بیشتر است.

عبدالهادی درباره تماس با آوارگان فلسطینی که در خارج از سوریه حضور دارند، اعلام کرد که سفارت فلسطین در لبنان در حال حاضر کسانی را که خواستار بازگشت هستند، نام‌نویسی می‌کند و لیستی از نام این افراد تهیه خواهد شد و پس از پایان کار، این لیست تحویل وزارت کشور سوریه خواهد شد تا مقدمات بازگشت آنان را فراهم کند.

در همین راستا، عبدالهادی اواخر اردیبهشت ماه گذشته تأکید کرد که دمشق با همکاری سازمان «آنروا» (سازمان امداد و حمایت از پناهجویان فلسطینی) مسئولیت بازسازی اردوگاه یرموک را بر عهده خواهد داشت.

عبدالهادی تأکید کرد که پس از پاکسازی اردوگاه یرموک از لوث تروریستها حکومت و نهادهای سوری مسئولیت و مدیریت آن را بر عهده خواهند داشت.

وی تصریح کرد که نقش گروههای فلسطینی، مشارکت با ارتش سوریه برای بیرون راندن تروریستها از این منطقه بوده است.

ارتش سوریه و نیروهای فلسطینی اواخر اردیبهشت سال جاری موفق شدند به حضور داعش در اردوگاه یرموک پایان دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول