اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیر همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران اعلام کرد

10 درصد افراد بالای 15 سال گرفتار اختلال اضطرابی/ سبقت اضطراب نسبت به افسردگی در جامعه

دبیر علمی سی و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: 10 درصد افراد بالای 15 سال اختلال اضطرابی دارند و در دهه اخیر بر اساس برخی منابع افسردگی کمتر شده و اضطراب شدت بیشتری یافته است.

10 درصد افراد بالای 15 سال گرفتار اختلال اضطرابی/ سبقت اضطراب نسبت به افسردگی در جامعه

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کتایون رازجویان در نشست خبری که در ارتباط با سی و پنجمین همایش انجمن علمی روانپزشکان ایران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به موضوع و اهمیت کودک‌آزاری از پزشک قانونی و قوه قضاییه نیز در این کنگره حضور خواهند داشت و در یک پنلی که ویژه این مسأله اختصاص داده شده شرکت می‌کنند.

وی افزود: کودک‌آزاری در همه جوامع وجود دارد ولی در کشور ما امروزه بیشتر اعلام شده و مطرح می‌شود البته آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد چرا که بسیاری از خانواده‌ها آن را گزارش نمی‌دهند و یا خود کودکان آن را اعلام نمی‌کنند. 

دبیر علمی سی و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: کودک‌آزاری انواع مختلف فیزیکی، عاطفی و جنسی دارد و با برخی از روش‌های فرزندپروری می‌توان از ایجاد آن تا حدودی پیشگیری کرد. 

رازجویان در مورد اختلالات اضطرابی در کودکان گفت: بر اساس برخی از تحقیقات 10 درصد افراد بالای 15 سال اختلال اضطرابی دارند که این آمار در زنان بیشتر از مردان است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه میزان شادی در کشور ما چقدر است و این مسأله چه تأثیری در پیشگیری از اختلالات روانپزشکی دارد، گفت: شادی به طور کلی یک کلمه است و اجزای مختلفی را دارد که باید طراحی‌های دقیقی برای میزان سنجش آن انجام گیرد و ما آماری در این زمینه نداریم ولی به طور کلی در دهه اخیر افسردگی کمتر شده ولی اضطراب بیشتر گزارش شده است.

دبیر علمی سی و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در مورد تأثیر فضای مجازی بر سلامت روان کودکان، گفت: این مسأله هم می‌تواند اثرات مثبت و هم منفی داشته باشد و آنچه می‌توان گفت ضرر است استفاده بیش از حد آن بوده چرا که سبب می‌شود کودکان مهارت‌های ارتباطی خود را از دست دهند.

رازجویان گفت: ارائه اطلاعات نادرست از خبر و سایت‌های نامناسب از جمله معایب فضای مجازی برای کودکان است که والدین با ارتقای سواد رسانه‌ای به این موضوع توجه کنند.

وی گفت: روانپزشکی روح حاکم بر همه بیماری‌ها است و مغز سلطان بدن به شمار می‌رود بنابراین حفظ سلامت روان امری بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول