اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان

برخی منابع غربی با اعلام حضور جنگنده‌های «اف-16» رژیم صهیونیستی در مرز با سوریه گفتند که نیروی هوایی این رژیم درحال سنجش میزان آمادگی سامانه‌های موشکی «اس-300» سوریه است.

پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع غربی هوانوردی روز دوشنبه مدعی شدند که چهار جنگنده «اف-16» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با نفوذ به قلمروی هوایی لبنان، نزدیک مرزهای سوریه پرواز کردند.

خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از منابع غربی نوشت: این جنگنده‌های صهیونیستی نزدیک شهر طرابلس در لبنان مشاهده شدند.

 بر اساس این گزارش، جنگنده‌های اف-16 رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به مرزهای هوایی سوریه، با تغییر جهت به سمت سرزمین‌های اشغالی برگشتند.

 به نوشته اینترفکس، ناظران امور تردد هوایی بر این باورند که نیروهای هوایی رژیم اسرائیل در حال سنجش میزان آمادگی سامانه‌های موشکی «اس-300» دفاع هوایی سوریه است.

یک مقام ارشد نظامی روسیه روز گذشته گفت که مسکو سه گردان سامانه اس-300 پی.ام  با هشت پرتابگر، همراه با بیش از 100 موشک سطح به هوای هدایت شونده را به رایگان به دولت سوریه اهدا کرده است.

اس-300 ، قادر به سرنگون ساختن هواپیماهای پیشرفته مجهز به فنآوری رادار گریز، موشک‌های بالستیک برد متوسط، موشک‌های تاکتیکی و کروز، هواپیماهای هشدار سریع (آواکس) و سامانه‌های ضربتی و تجسسی است.

 از سامانه موشکی اس-300 به عنوان شکارچی جنگنده‌های «اف-15» و «اف-16» آمریکا یاد می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول