اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بعد از «اتحادیه میهنی»؛

حزب «گوران» نیز به مخالفان نتایج انتخابات منطقه کردستان عراق پیوست

بعد از اعلام مخالفت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این منطقه، حزب گوران نیز اعلام کرد که در انتخابات تقلب شده است و نتایج آن را قبول ندارد.

حزب «گوران» نیز به مخالفان نتایج انتخابات منطقه کردستان عراق پیوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هنوز نتایج رسمی پنجمین انتخابات پارلمانی منطقه کردستان عراق اعلام نشده است که مخالفت احزاب کرد این منطقه با این انتخابات روز به روز بیشتر می‌شود.

حزب «التغییر» (گوران) که بیشتر به عنوان حزب مخالف کردستان عراق شناخته می‌شود، سه‌شنبه (۱۷ مهر) حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعودی بارزانی» را متهم به «تقلب» در انتخابات کرد.

آقای «بیستون فائق»، عضو این حزب در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق گفت: «نتایج اولیه انتخابات کردستان عراق نشان می‌دهد تخلفات آشکاری از سوی حزب دموکرات کردستان صورت گرفته است».

او گفت که حزب التغییر به طور کلی همه نتایج این انتخابات را مردود می‌داند و به زودی، بعد از بررسی دقیق شکایت‌ها و اعلام نتایج رسمی، موضع رسمی خود در قبال تشکیل حکومت در منطقه کردستان عراق را اعلام خواهد کرد.

حزب جنبش گوران در پنجمین انتخابات پارلمانی کردستان عراق که یکشنبه هفته گذشته (هشت مهر) برگزار شد، توانسته است ۱۲ کُرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی را به دست آورد. این در حالی است که حزب مذکور در انتخابات گذشته ۲۴ کرسی را از آن خود کرده بود.

پیش از اعلام مخالفت گوران با نتایج اعلام انتخابات پارلمانی منطقه کردستان عراق، حزب «اتحادیه میهنی کردستان»، رقیب دیرینه حزب دموکرات کردستان عراق نیز اعلام کرده بود که نتایج نهایی این انتخابات را قبول نخواهد کرد.

آقای «غیاث السورجی»، عضو اتحادیه میهنی کردستان به خبرگزاری معلومه گفت که «اغلب احزاب کرد، در صورت عدم رسیدگی به صندوق‌هایی که صحت رأی‌گیری در آن‌ها مخدوش است، نتایج انتخابات را قبول نخواهند کرد».

او گفت که بسیاری از مراکز و حوزه‌های انتخاباتی در منطقه کردستان عراق شاهد تقلب بوده است.

کمیساریای عالی انتخابات منطقه کردستان عراق پنجشنبه هفته گذشته بعد از شمال نزدیک به ۸۵ درصد آراء از پیشتازی حزب دموکرات کردستان عراق در این انتخابات خبر داد.

قرار است نتایج نهایی این انتخابات تا دو هفته دیگر رسما اعلام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول