اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فتوحی مطرح کرد

تحقق اهداف دانشگاه‌ها بدون هماهنگی و همفکری با نهاد رهبری غیرممکن است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه بدون شک تحقق اهداف دانشگاه‌ها بدون هماهنگی و همفکری نهاد رهبری غیرممکن است، گفت: نهاد رهبری نقش پدرانه برای دانشجویان دارد.

تحقق اهداف دانشگاه‌ها بدون هماهنگی و همفکری با نهاد رهبری غیرممکن است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم تجلیل و معارفه رؤسای جدید و قدیم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شریف، گفت:‌نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به دستور امام خمینی (ره) و در زمان آغاز انقلاب فرهنگی تاسیس و در سال 69 به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید که جایگاه ویژه و بالا در نظام آموزش عالی دارد.

وی افزود: دانشگاه شریف دانشگاهی تخصصی و پیشرو در کشور با دستاوردهای برجسته و ممتازی در امر آموزش و پرورش و فناوری است که همواره از حضور روحانیت خوش فکر و آگاه در این دانشگاه استفاده کرده است.

فتوحی تصریح کرد: در طول مدتی که در خدمت حجت‌الاسلام رستمی در یک سال و نیم گذشته به عنوان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه بوده‌ایم بهره‌های فراوانی از وی، حمایت‌ها و حفظ مسئولیت عمیق نسبت به دانشگاه برده‌ایم.

وی  تاکید کرد: بدون شک اهداف دانشگاه‌ها بدون هماهنگی و همفکری نهاد رهبری غیرممکن است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد:‌دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شریف در دوره‌های مختلف منشا جوشش افکار و آرمان‌های مختلفی بوده و امیدواریم این اتفاق در دوره جدید مدیریتی این نهاد هم همچنان ادامه داشته باشد.

فتوحی افزود: حضور دائمی و استفاده حداکثری از ظرفیت اساتید دانشگاه برای پیشبرد فعالیت‌های مذهبی و تمرکز بر مجموعه‌های مدیریتی در نهاد رهبری امری لازم و واجب است. ضمن اینکه مسجد دانشگاه شریف در ایران با معماری خاص آن بسیار ویژه است که باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای اجرای موضوعات فرهنگی و مذهبی داشت.

وی گفت:‌نهاد رهبری ظرفیت بالایی در ارتباط مؤثر و مفید با نهادهای مذهبی و فرهنگی کشور دارد و این نهاد نباید خود را دورتر از دانشگاه بداند و کوشش کند مشکلات دانشگاه‌ها کمتر شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: باید نهاد رهبری برای برداشتن گامی بلند جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی  و ارتباط عمیق با آنان بردارد و برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص انجام دهد. چرا که نهاد رهبری نقش پدری برای دانشجویان دارد.

فتوحی گفت:‌توجه به گروه‌های مذهبی، مغایر نگاه وسیع‌تر و نقش پدرانه نهاد رهبری نسبت به دیگر دانشجویان امری لازم است.

وی گفت:‌اولین هیأت مذهبی در دانشگاه شریف سابقه 25 ساله دارد که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آن نمونه است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: ما با نسل جوان و پرسشگر مواجه هستیم که این نسل پناهی جز روحانیت و اساتید دانشگاه ندارد. لذا باید درد دل آنها و حرف‌هایشان را شنید و راهکار به این نسل ارائه کرد.

فتوحی گفت:‌لزوم پرهیز از سطحی‌نگری در دانشگاه‌ها و استفاده از علما و اندیشمندان برجسته می‌تواند نگرانی‌ها را در این خصوص کم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول