اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

تجهیز پلیس راهور به کیت‌های جدید جهت کنترل رفتار رانندگان پرخطر

رئیس پلیس راهور یکی از راهبردهای پلیس را پس از برقراری نظم کنترل رفتار رانندگان پرخطر دانست و گفت:‌در این راستا کیت‌های متفاوتی جهت کنترل رفتار رانندگانی که پلیس به آنها مشکوک شده، طراحی شده که در برنامه امروز از آن رونمایی می‌شود.

تجهیز پلیس راهور به کیت‌های جدید جهت کنترل رفتار رانندگان پرخطر

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان کشور صبح امروز با حضور سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا، سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا، فیاضی معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان وجمعی از فرماندهان و رؤسای پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در مقر فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد.

سردار تقی مهری رئیس پلیس ناجا در این برنامه با تبریک هفته ناجا اظهار داشت: پلیس راهور ماموریت مهمی  در جهت برقراری نظم و انضباط ترافیکی در کشور به عهده دارد و بر اساس قانون نسبت به انجام وظایف و اجرای قوانین اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: در خصوص تصویب قانون رسیدگی به تخلفات پلیس قدم‌های خوبی برداشته و یکی از راهبردهای پلیس راهور پس از برقراری نظم، کنترل رفتار رانندگان پرخطر است.

سردار مهری گفت: طبق قانون کسانی که دارای رفتار پرخطر رانندگی هستند با بهره‌گیری از ابزار و تجهیزات شناسایی شده و به محرومیت رانندگی محکوم می‌شوند؛ همچنین مجازاتی برای پیشگیری از وقوع حوادث برای این دسته از رانندگان طبق قانون پیش‌بینی شده است.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به جهت‌گیری بهداری ناجا و پلیس راهور و همکاری خوب این ارگان با وزارت بهداشت پرداخت و اعلام کرد: کیت‌های متفاوتی جهت کنترل رفتار رانندگان طراحی شده است که با رونمایی از این کیت‌ها می‌توان در جهت کنترل رفتار پرخطر رانندگانی که پلیس به آنها مشکوک است، اقدام کرد.

رئیس پلیس ناجا، بهره‌گیری از تجیزات نوین را در جهت کنترل رفتار رانندگان مؤثر دانست.

وی به آمار تصادفات تابستان امسال پرداخت و گفت:‌در تیر و مرداد کاهش جان باختگان داشتیم اما تعداد کسانی که در 5 ماهه امسال به واسطه حوادث رانندگی جان باختند 7 هزار نفر است؛ 75 درصد از جان باختگان در جاده‌های بین شهری بوده‌اند.

سردار مهری افزود: با تلاش شبانه‌روزی پلیس، تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی از 28 هزار نفر در سال 84 به حدود 16 هزار نفر در سال 96 کاهش پیدا کرد؛ به دنبال این هستیم این تعداد کمتر شود، در تابستان امسال کاهش کشته‌شدگان را در حوادث رانندگی داشتیم.

این مقام ارشد راهور ناجا با اعلام اینکه حدود 75 درصد از جان‌باختگان در جاده‌های بین‌شهری اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: ۵۷ درصد عوامل تصادفات به واسطه سواری ها و ۳۰ درصد توسط راکبان موتورسیکلت حادث می‌شود.

سردار مهری تصریح کرد: در قانون ششم بنا است 30 درصد نسبت به طول برنامه کاهش جانباختگان را نسبت به 10 هزار وسیله نقلیه داشته باشیم، در ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، حدود 5 نفر در تصادفات کشته می‌شوند که این آمار در اروپا 2 نفر است، جهت‌گیری این است که پلیس به رفتار رانندگان توجه کند.

وی با بیان اینکه پایش و رصد اقدامات استانها را در دستور کار داریم، متذکر شد: تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در کشور راه‌اندازی شده و نتایج خوبی داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول