اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

شهرام کرمی در افتتاحیه یک نمایش کودکانه:

تئاتر کودک ایران ۱۰۰ سال پیشینه دارد اما از آن غافلیم

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی عنوان کرد:یکصدمین سال تئاتر کودک را در این روز به فال نیک بگیریم، چرا که از افتخارات ما با پشتوانه هنر و ادبیات قوی است، هرچند این روزها چندان به آن رجوع نمی‌کنیم.

تئاتر کودک ایران ۱۰۰ سال پیشینه دارد اما از آن غافلیم

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح نمایش کودک «پرواز ستاره‌ای» به کارگردانی نیما بیگلریان همزمان با روز جهانی کودک عصر امروز، (دوشنبه ۱۶ مهر) در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

در این مراسم شهرام کرمی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی حضور پیدا کرد و به تماشای کار نشست. وی طی سخنانی گفت: آشنایی من با کارگردان نمایش «پرواز ستاره‌ای» به تئاتر کودک و نوجوان برمی‌گردد، زمانی که با نیما بیگلریان آشنا شدم، او جوانی فیلسوف از خانواده‌ای با فضیلت بود که ارتباطی عاشقانه در خانواده‌شان حکمفرما بود، این ارتباط همان پیوند فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه نیما بیگلریان سال‌ها پیش این کارها را در آلمان به صحنه برده است، گفت:‌از ویژگی‌های مهم کارش این است که کارهای غیرمتعارف را اجرا و اثری نو و بدیع خلق می‌کند؛ امیدوارم بیشتر شاهد چنین نمایش‌هایی در آینده باشیم.

کرمی  با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و تبریک یکصدمین سال تئاتر کودک گفت: این صد سالگی از افتخارات ما است که پشتوانه غنی هنر و ادبیات داریم متأسفانه این روزها با شتابی که داریم از فرهنگ دور افتاده‌ایم و کمتر به تاریخمان رجوع می‌کنیم هر چند که افتخاری آن را برای خود می‌بینیم، این دستاورد باید برای همیشه برایمان حفظ شود.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی اظهار داشت: در فضای هنر یک جاذبه و خاصیت وجود دارد که این دنیا را به هیچ وجه محو نمی‌کند، هنرمندان این خوشبختی را دارند که می‌توانند کودک درون خود را زنده نگه دارند.

در ادامه این مراسم افتتاحیه نمایش نیز کارگردان با اشاره به روز جهانی کودک گفت: این روز برای کسانی که برای کودکان کار تلاش می‌کنند، خیلی مهم است. از مدیریت تئاتر شهرزاد و همه مهمانان حاضر در سالن به ویژه همسرم که در این مسیر مرا یاری کرد نیز تشکر می‌کنم.

نمایش «پرواز ستاره‌ای» در کافه پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول