اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گفت‌وگو با فایننشال تایمز؛

نخست وزیر ژاپن: مخالف خروج نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره هستم

نخست‌وزیر ژاپن در گفت‌وگو با یک روزنامه انگلیسی گفت که حضور نیروهای آمریکایی برای امنیت و ثبات شرق آسیا اهمیت دارد و افزود وی مخالف خروج نظامیان آمریکایی از منطقه است.

نخست وزیر ژاپن: مخالف خروج نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره هستم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفت که کشورش با خروج نیروهای نظامی آمریکایی از شبه جزیره کره مخالف است.

آبه در گفت‌وگو با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت «برداشت من این است که چنین ایده‌ای در ذهن طرف آمریکایی یا ذهن رئیس جمهور ترامپ نیست.»

وی گفت، اتحاد با آمریکا برای امنیت ژاپن مسئله‌ای اساسی است و افزود «حضور نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره اصل مهمی برای صلح و ثبات در شرق آسیا است».

شینزو آبه درباره روابط تجاری با آمریکا گفت، ژاپن از آمریکا درخواست کاهش تعرفه متقابل نمی‌کند و افزود، فکر نمی‌کند تعرفه اضافه در در بخش‌های متعدد تجاری میان دو کشور وجود داشته باشد. 

نخست وزیر ژاپن به روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گفت، انگلیس درگاه ورودی خود به اروپا را بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از دست می‌دهد و ژاپن از حضور انگلیس در توافق تجارت همکاری کشورهای ترانس پاسیفیک استقبال می‌کند.

بعد از دیدار سران آمریکا و کره شمالی در ماه خرداد گذشته، طرف آمریکایی وعده داد نیروهای این کشور را از کره جنوبی خارج کند. حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه و برگزاری رزمایش‌های نظامی همواره مورد انتقاد پیونگ یانگ بوده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول