اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک نماینده پارلمان دانمارک حمله سایبری به روسیه را خواستار شد

رئیس جدید کمیته دفاعی پارلمان دانمارک در بحبوحه اتهامات علیه دولت روسیه از حمله سایبری به مسکو حمایت کرد.

یک نماینده پارلمان دانمارک حمله سایبری به روسیه را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که انگلیس و هلند سرویس اطلاعاتی روسیه را به حمله سایبری علیه سازمان‌های جهانی از جمله سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ و فدراسیون‌های ورزشی متهم کرده‌اند، یک نماینده پارلمان دانمارک از انجام حمله سایبری علیه روسیه حمایت کرده است.

«ناصر خادر» رئیس جدید کمیته دفاعی پارلمان دانمارک در گفت‌وگو با «رادیو دانمارک»، حمله سایبری به روسیه را خواستار شده است. وی گفت: «نخستین اقدامی که باید صورت بگیرد این است که اطلاعات رایانه‌های آنان (روس‌ها) هک شود.»

خادر به عنوان نمونه به یک گروه هک روسی با نام «Fancy Bears» اشاره کرد که به ادعای او با سرویس اطلاعات نظامی روسیه ارتباط داشته است. این گروه متهم شده که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا  سال ۲۰۱۶ مداخله کرده است.

این مقام دانمارکی همچنین گفته است که وی به طور کامل به نتیجه‌ای که سرویس‌های ویژه آمریکا به دست آورده‌اند، اعتماد دارد. واشنگتن مدعی است که گروه Fancy Bears مورد حمایت دولت روسیه قرار دارد. از این رو وی معتقد است که دولت دانمارک نباید چنین چیزی را تحمل کند.

خادر همچنین گفت که کپنهاگ همه تدابیر مورد نیاز را برای پاسخ به حملات اینچنینی به کار گرفته است و فقط در این زمینه به تصمیمی سیاسی نیاز است. او البته هشدار داد که باید در این زمینه محتاطانه عمل کرد، چراکه «هک کردن کسانی که به دنبال نفوذ [به شبکه‌های رایانه‌ای] ما هستند، ناایمن است.»

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز پنجشنبه، سازمان اطلاعات ارتش روسیه را به راه‌اندازی پویشی آنلاین با هدف حمله به سازمان‌های سیاسی، مشاغل، رسانه‌ها و بخش‌های ورزشی انگلیس متهم کرد. این وزیر انگلیسی گفت که «مرکز ملی امنیت سایبری»معتقد است که سازمان اطلاعات ارتش روسیه (جی. آر. یو) پشت حملات سایبری علیه سازمان‌های بلندپایه در انگلیس بوده است. 

همان روز سازمان اطلاعات ارتش هلند ادعا کرد که از حمله سایبری روسیه به «سازمان منع گسترش تسلیحات  شیمیایی» واقع در شهر «لاهه» جلوگیری کرده است. وزارت دفاع هلند خبر داد که این حمله را افسران ارتش روسیه برنامه‌ریزی کرده بودند و چهار افسر جی.آر.یو بعد از آنکه ادعا شده درباره تسلیحات شیمیایی جاسوسی می‌کردند، از هلند اخراج شده‌اند. 

طی ماه‌های اخیر و بعد از مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس، لندن بارها به مسکو لفظی حمله کرده و روسیه را به حملات شیمیایی و سایبری متهم کرده است. روسیه در مقابل، این اتهامات را رد کرده و آن را اسانه‌سرایی خوانده است.

انتهای‌پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول