اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار:

مراجعه ۱۹۲ هزار کارجو به کاریابی‌ها/ افت آمار کاریابی به دلیل عدم حمایت از کارفرما

یک مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به افت آمار اشتغال به کار کارجویان در ۶ ماهه اول امسال نسبت به سالهای قبل، علت آن را محدود شدن حمایت‌های قانونی از کارفرمایان و کاهش سطح اعتبارات مشوق‌ها برشمرد.

مراجعه ۱۹۲ هزار کارجو به کاریابی‌ها/ افت آمار کاریابی به دلیل عدم حمایت از کارفرما

محمد اکبرنیا مدیرکل دفتر هدایت نیرو کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال 192 هزار جوینده کار در کاریابی‌های سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان 22 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی گفت:‌در سراسر کشور بیش از 850 دفتر کاریابی با مجوز وزارت کار در حال فعالیت هستند که این دفاتر از یکسو با کارجوها و از سوی دیگر با کارفرمایان ارتباط دارند.

وی آمار اشتغال به کار 22 هزار کارجو در 6 ماهه اول امسال را نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته کم دانست و گفت: دولت در برنامه‌های 5 ساله برای حمایت از کارفرماها مشوق‌هایی در نظر گرفته بود تا افراد کارجو را بیشتر جذب کند و این حمایت‌ها در برنامه 5 ساله چهارم و پنجم پررنگ‌تر بود اما در برنامه ششم گستره آن محدود به فارغ‌التحصیلان شده است. همچنین اعتبارات این مشوق‌ها نیز کمتر تخصیص یافته است و به همین دلیل با کاهش اشتغال به کار کارجویان در 6 ماهه اول امسال مواجه هستیم.

اکبرنیا گفت: در برنامه ششم در قالب طرح کارورزی صرفاً مجوز جذب نیروی کار برای فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است به این شکل که فارغ‌التحصیلان 4 تا 6 ماه آموزش می‌بینند و اگر کارفرما آنها را جذب کند دو سال از پرداخت سهم  بیمه کارفرما معاف می‌شود اما متأسفانه کاهش سطح اعتبارات همین مشوق‌ها را نیز ناکارآمد ساخته است.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌در شش ماهه اول سال 96 تعداد 229 هزار نفر کارجو به دفاتر کاریابی مراجعه کرده‌اند و 40 هزار نفر از آنها مشغول به کار شده‌اند در سال 95 که سال پایانی برنامه پنجم بود نیز 324 هزار نفر در کاریابی‌ها ثبت‌نام کردند که 82 هزار نفر آنها مشغول به کار شدند.

وی دلیل افت این آمار را کاهش حمایت از کارفرمایان و عدم اجرای مشوق‌های قانونی حداقلی که در برنامه ششم در نظر گرفته شده عنوان کرد.

وی اصلاح این رویه را نیازمند حمایت‌های قانونی و مصوبه مجلس دانست.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول