اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

ایتالیا فیلم‌های «نت‌‌فلیکس» را اکران نمی‌کند

نزاع میان «نت‌فلیکس» و سینماداران محلی ایتالیا تا تصویب قوانین حفظ حقوق سینماداران ادامه دارد.

ایتالیا فیلم‌های «نت‌‌فلیکس» را اکران نمی‌کند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، گروه سینمایی ایتالیا اکران فیلم‌های تولید شده توسط «نت‌فلیکس» را نمی پذیرد.

جنگ بین «نت‌فلیکس» و سینماداران محلی همچنان ادامه دارد. کنسرسیوم «یو‌نی‌سی» اعلام کرده که فیلم‌های نت فلیکس را تا نهادینه کردن قوانین حفظ حقوق سینماداران ایتالیا، اکران نخواهد کرد.

«یو‌نی‌سی» شبکه سینماهای مستقل است که تحت راه‌کارهای مشترک با ارائه ۱۵ درصد از سهم «گیشه» یا به اصطلاح «باکس‌آفیس» ایتالیا عمل می‌کند. «آندره مالوچِلی» رئیس این شبکه دستوری شدیداللحن مبنی بر استقرار قوانین جدید بر تمام صنعت شامل همه موارد و نه تنها محدود به امنیت  سالن‌های رسمی برای اکران فیلم‌ها در ایتالیا.

این اختلاف در جریان فستیوال فیلم ونیز از سوی نمایش‌دهندگان فیلم بر علیه این غول اینترنتی، آغاز شد. فیلم درام با موضوع خشونت‌ها و بی‌رحمی پلیس با عنوان «پوست من» به کارگردانی «آلِسیو سرِمونینی» مستقیما پس از اکران اولیه در جشنواره ونیز، در سالن‌های سینما اکران شد. مادامیکه در گیشه با موفقیت همراه بود، بسیاری سینماها زمانیکه از مزیت‌های ناعادلانه این فیلم برای نت‌فلیکس آگاهی یافتند، فیلم را بایکوت کردند.

سالن‌های سینما در ایتالیا از سال گذشته با افت چشمگیری در گیشه مواجه شده‌اند، از این رو شدیدا به مبارزه با دانلود غیرقانونی فیلم و پخش در فضای مجازی مبارزه می‌کنند. آنها یکی از دلایل اصلی بی رونقی سینما را حضور پررنگ کمپانی‌هایی چون نت‌فلیکس می‌دانند که سیطره خود را در فضای مجازی گسترش داده‌اند.

آنها همچنین از جشنواره ونیز انتقاد کرده‌اند که با بودجه مردمی برپا شده و با این وجود، فراهم‌آورنده بازاری بسیار بزرگ برای نت‌فلیکس بوده است که پس از منع ورود به جشنواره کن، در ونیز با ۶ فیلم حضور یافته که یکی از فیلم‌های موفق آن، فیلم «رُم» اثر آلفونسو کووارون بود که در همین دوره جایزه شیر طلایی ونیز را ازآن خود کرد.

بنابر گفته «فرانچسکو روتِلی» رئیس انجمن سینمای ایتالیا، قوانین و مقررات جدید در مورد نت‌فلیکس و دیگر کمپانی‌ها و سایت‌های فعال در حوزه مجازی تا پایان سال جاری تنظیم و اعلام خواهد شد تا حوزه فعالیت سینماها از بخش مجازی تفکیک شده و فعالیت اینچنین کمپانی‌هایی بر صنعت سینما و اکران سالنی در کشور ایتالیا تاثیر منفی برجای نگذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول