اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رونمایی از سامانه پایش مردمی ساپرا/ اعطای 7 مجوز فعالیت به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از سامانه پایش مردمی ساپرا رونمایی شد.

رونمایی از سامانه پایش مردمی ساپرا/ اعطای 7 مجوز فعالیت به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، آئین رونمایی از سامانه پایش مردمی ساپرا و اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، امروز در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر برگزار شد.

بنا بر این گزارش، مهدی الف خانی معاونت پایش و نظارت سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، در ابتدای صحبت هایش گفت: امروز سامانه پایش مردمی را رونمایی می کنیم تا مردم بتوانند با استفاده از آن نظرات مثبت و انتقادی خودشان را نسبت به محتوای رسانه های دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر ،ارسال کنند.

وی افزود: این سامانه ی پایش مردمی در تمامی صفحات و محتواهای رسانه های دارای مجوز از سازمان قابل دسترسی می باشد و مردم می توانند درباره این سامانه و محتوای آن اظهار نظر کنند.
الف خانی ادامه داد: کاربران اگر علاقه مند به پیگیری انتقادات خود هستند با قراردادن شماره تلفن همراه و استفاده ازکد رهگیری می توانند  به راحتی از پیگیری نظرات خود مطلع شوند.
لطف الله سیاهکلی رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر نیز در ابتدای صحبت‌های خود، گفت: فضای مجازی را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم ناشر محور به این معنا که محتوایی که قبل از انتشار توسط یکی از عوامل رسانه بارگذاری می‌شود و کاربر محور یعنی توسط کاربران بارگذاری می شود.
 

سیاهکلی ادامه داد: برای افزایش دانش رسا نه ای مدیران رسانه  کلاس‌های آموزشی از ۲۵ مهر ماه در دانشگاه صدا و سیما با حضور اساتید برجسته ی کشور برگزار خواهد شد و موضوعات متنوعی را در کلاس های آموزشی خواهیم داشت.
سیاهکلی تصریح کرد: دفاتری راه‌اندازی کرده‌ایم تا در ارزیابی محتوا به شما عزیزان کمک کند و تا کنون به 4 دفتر مجوز داده‌ایم.
وی افزود:هدف ما در این سازمان رسیدن به محتوا صحیح و سالم و پاک است .صحیح یعنی محتوا بر اساس مستندات باشد و ادبیات را رعایت کرده باشند همچنین سالم یعنی اثر محتوا روی مخاطب نباید اثر منفی داشته باشد و پاک هم یعنی حلال و حرام را رعایت کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در ادامه این مراسم گفت: در این سامانه مردم و مدیران رسا نه ها از ناظران ما هستند .
وی افزود: ما بر اساس نیاز مردم باید پیش رویم تا بتوانیم علاوه بر نیازهای داخلی نیازهای مردم در اقصی نقاط کشور را برآورده کنیم.
ایشان در ادامه این مراسم به ۲۰ مجوزی که پیشتر به رسانه ها اعطا شده اشاره کردند و افزودند سازمان تنظیم مقررات آمادگی حمایت همه جانبه از آنها برای پخش تبلیغات رسانه های دارای مجوز از طریق رسانه ملی را داراست .

وحید بادرستانی معاون صدور مجوز نیز در خصوص فرآیند اعطای مجوز خاطر نشان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در حوزه انتشار محتوای صوت و تصویر را دارند می توانند با مراجعه به سایت www.avra.ir در خواست خود را ثبت کرده و پس از جلسات کارشناسی با حضور مدیر رسانه مجوز فعالیت دریافت نمایند.

در ادامه مراسم به ۷ فعال رسانه ای مجوز صوت و تصویر فراگیر اعطا شد.

این رسانه ها در حوزه فیلم و سریال، موسیقی، ایمنی ، فرهنگی ، کسب و کار و تبلیغات فعالیت دارند: 
عنادی مدیر رسانه  فرهنگ ایرانیان ، هومان قاسمی خواه  مدیر رسانه رسنو، مهدی حبییی مدیر رسانه نواز، فرشید نوروزخوانی مدیر رسانه ایران آلارم، زهرا پروان مدیر رسانه آوا و نوا، نگار آشتیان  مدیر رسانه پیشتاز مووی  و دکتر اسماعیل خلیل زاده مدیر رسانه لایویو از رسانه هایی بودند که امروز مجوز دریافت کردند.همچنین در پایان مراسم مدیریت یکی از دفترهای ارزیابی به مهدی فرجی اعطا شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول