اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

برگزاری همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران در ۲۵ و ۲۶ بهمن/ دانشگاه آزاد قشم میزبان اندیشمندان و متفکران ایرانی و خارجی

همایش چهار دهه رهبری انقلاب ا سلامی ایران در حالی ۲۵ و ۲۶ بهمن در جزیره قشم برگزار می‌شود که قرار است دبیرخانه از ۳۰ بهمن مقالات ارسالی را دریافت کند.

برگزاری همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران در ۲۵ و ۲۶ بهمن/ دانشگاه آزاد قشم میزبان اندیشمندان و متفکران ایرانی و خارجی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، افتتاحیه دبیرخانه علمی همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی عصر امروز در مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار شد. 

در این نشست غلامرضا خواجه‌سروی دبیر علمی همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی گفت: این همایش با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مجمع جهانی اساتید جهان اسلام و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و می‌کوشیم کارنامه انقلاب اسلامی را در این همایش از بُعد مدیریت رهبری بررسی کنیم. ضمن اینکه تلاش داریم نگاه خود را بین‌المللی کرده و متفاوت از دیگر همایش‌ها به این موضوع بپردازیم.

وی افزود: پیش‌نویس محورهای این همایش تهیه و تدوین شده و بین رؤسا و دبیران کارگروه‌ها تقسیم شده است ضمن اینکه مقالات علمی ارسالی به دبیرخانه هم قرار است توسط اساتید بزرگ، اندیشمندان و متفکران بررسی شود.

خواجه‌سروی تصریح کرد: چهار دهه رهبری در انقلاب اسلامی ایران و کارکرد این نظام از مباحثی است که در این همایش مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای چاپ مقالات این همایش مذاکراتی با اداره چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد شده تا آنها اقدامات شایسته‌ای را در این خصوص انجام دهند ضمن اینکه از وزارت علوم هم خواسته‌ایم تا اعتبار علمی لازم را برای چاپ مقالات برتر تخصیص دهد.

در ادامه این نشست سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد واحد قشم گفت: این همایش به میزبانی این واحد در روزهای 25 و 26 بهمن برگزار می‌شود ضمن اینکه کمیته اجرایی این همایش از هم‌اکنون فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده که انقلاب اسلامی سالگرد چهلم خود را نخواهد دید تلاش مضاعفی کرده‌ایم تا با برگزاری باشکوه این همایش تودهنی بزرگی به آنها زده و پیام عظیمی را به سراسر دنیا مخابره کنیم.

سجاد کلانتر مسئول دبیرخانه همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دبیرخانه اجرایی این همایش به ریاست حجت‌الاسلام شادکام که هم‌اکنون معاون فرهنگی دانشگاه آزادی واحد قشم است کار خود را آغاز کرده ضمن اینکه هشت کارگروه در دبیرخانه علمی تشکیل شده و قرار است هر کارگروه با هفت عضو کارش را آغاز کند.

مسئول دبیرخانه همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی تصریح کرد: هر کارگروه باید در بازی زمانی 15 مهر تا 30 آذر هفت جلسه برگزار کند و درباره موضوعات مرتبط با سرفصل کارگروه مباحثاتی را مطرح خواهند کرد. 

وی گفت: از 30 مهر سال‌جاری جمع‌آوری مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان دو و نیم‌ ماه فرصت دارند تا مقالات خود را تا حداکثر 15 دی به دبیرخانه ارسال کنند ضمن اینکه داوری مقالات هم در فاصله 15 دی تا 30دی انجام خواهد شد.

کلانتر با بیان اینکه هر کارگروه می‌تواند 2 مقاله داخلی و بین المللی سفارشی داشته باشد به همین جهت تلاش داریم از نظرات چهره‌های مطرح و به‌نام علمی در موضوعات مرتبط استفاده کنیم، گفت: دبیرخانه علمی با 56 نفر کار خود را دنبال کرده و در نهایت نتایج و خروجی این دبیرخانه باید در ایران و عرصه بین‌الملل مشهود باشد به همین جهت با برنامه‌ریزی‌های دقیق تلاش داریم 25 روز قبل از برگزاری همایش کلیه کارهای دبیرخانه انجام شده باشد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام عبدالرضا شادکام دبیر اجرایی همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی گفت: تلاش داریم در این همایش نقش رهبری در پیشرفت‌های کشور دیده و برجسته‌تر شود چرا که این رهبری متمایز با دیگر رهبران کشورهای جهان است. زیرا این مدیر و رهبر نظام اسلامی از دل حوزه علمیه برآمده و مقابل توطئه‌های استکبار با تکیه بر مردم و با تشریح مبانی انقلاب اسلامی کوشیده تا این نظام را به سرمنزل مقصود سوق دهد لذا نباید از نقش ویژه این رهبری در انقلاب اسلامی غافل بود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افزود: رهبری نظام اسلامی یک تنه در برابر تمام نظام استکبار ایستادگی کرده است و با آنچه متأسفانه در جامعه فعلی یأس و ناامید از سوی دشمن پمپاژ می‌شود اما ما می‌کوشیم مدیریت رهبری در چهار دهه انقلاب اسلامی را بهتر و بیشتر به مردم بشناسانیم.

وی درباره دلیل انتخاب جزیره قشم برای میزبانی همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی گفت: در این جلسه فرصت خوبی برای بیان این موضوع وجود دارد چرا که ترکیبی از شیعه و سنی در کنار یکدیگر در قشم زندگی می‌کنند و نزدیک به پنج هزار دانشجو در 40 رشته و در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) تحصیل می‌کنند.

دبیر اجرایی همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه هر کارگروه باید سه مقابله برتر و 2 مقاله سفارشی بین‌المللی و داخلی به هیأت رئیسه این همایش ارائه کند، گفت: جوایز ارزنده‌ای برای 21 مقاله برتر و 14 مقاله سفارشی در نظر گرفته‌ایم. 

در ادامه این نشست محمدرضا دهشیری رئیس کارگروه مبانی نظریه چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی گفت: رصد نظریات غربی در باب انقلاب اسلامی و شبهات بیان شده از سوی آنان باید در این همایش بررسی و پاسخ لازم برای آن اعلام شود.

در این نشست مهدی اقراریان دبیر کارگروه مردم و نهادهای مردمی در همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی افزود:‌ در موضوع ا نقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تاکنون مباحث زیادی مطرح شده است اما با موضوع رهبری و مدیریت‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی کار خیلی خیلی کمی صورت گرفته است ولی اگر از زاویه رهبری دینی به موضوع رهبری در انقلاب اسلامی نظاره کنیم می‌تواند ثمرات بزرگی در این همایش داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول