اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

دیدار نماینده ویژه سوئد در امور یمن و لیبی با جابری‌انصاری

در دیدار نماینده ویژه سوئد در امور یمن و لیبی با جابری‌انصاری آخرین تحولات یمن بررسی و در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور به منظور کمک به حل بحران و پایان هر چه سریعتر این فاجعه انسانی گفت‌وگو شد.

دیدار نماینده ویژه سوئد در امور یمن و لیبی با جابری‌انصاری

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین جابری‌انصاری» دستیار ویژه وزیر امور خارجه  ایران در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح یمن امروز (یکشنبه) 15 مهر ماه با «پیتر سمنی بای» نماینده ویژه سوئد در امور یمن و لیبی در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

در این دیدار که سفیر سوئد در تهران نیز حضور داشت، آخرین تحولات یمن بررسی و در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک ایران و سوئد به منظور کمک به حل بحران یمن و پایان هر چه سریعتر فاجعه انسانی جاری در این کشور رایزنی و تبادل نظر شد. 

 

 

*دیدار سخنگوی جنبش انصارالله یمن با جابری‌انصاری

جابری‌انصاری روز دوشنبه 9 مهر ماه 1397 نیز میزبان «محمد عبدالسلام» سخنگو و مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن بود.در این دیدار آخرین تحولات مذاکرات صلح یمن بررسی و در خصوص راه‌های تسهیل موفقیت این مذاکرات و همچنین کمک به مردم یمن برای پایان جنگ تحمیلی علیه این کشور تبادل نظر و هماهنگی شد.

به گزارش فارس، جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی ریاست گفت‌وگوهای ایران درباره بحران یمن با چهار کشور اروپایی و اتحادیه اروپا را نیز برعهده دارد و در همین خصوص تاکنون سه دور گفت‌وگو با چهار کشور اروپایی ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان و همچنین با حضور نماینده اتحادیه اروپا درباره اوضاع یمن برگزار شده است.

 ۲۱ شهریور ماه سومین دور گفت‌وگوهای ایران و نمایندگان اتحادیه اروپایی و چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا درباره بحران یمن در بروکسل برگزار و درباره راه‌های کمک به پایان جنگ تحمیلی علیه ملت یمن و مهار ابعاد فاجعه انسانی بزرگ جاری در این کشور گفتگو و رایزنی شد.

دور دوم نشست‌های ایران و 4 کشور اروپایی و اتحادیه اروپا درباره یمن 13 اردیبهشت 1397 در رم و به ریاست جابری‌انصاری و نخستین نشست هم در مونیخ و به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه (28 بهمن 1396) برگزار شده بود. 

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره نخستین دیدار انجام شده در مونیخ اعلام کرد: در پی شدت گرفتن ابعاد فاجعه انسانی در یمن، در اثر حملات بی وقفه نیروهای رژیم سعودی و امارات، معاونان وزرای خارجه ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی روز شنبه 28 بهمن 1396 در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص آخرین تحولات این بحران و راه های مقابله با محاصره بی رحمانه مردم یمن و ارسال کمک‌های انسانی به آن کشور دیدار و یک ساعت و نیم گفتگو کردند.

سید عباس عراقچی ششم خرداد ماه 1397 در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره رایزنی‌ها با اتحادیه اروپا و 4 کشور اروپایی درباره یمن خاطرنشان کرد که این گفت‌وگوها با چهار کشور اروپایی و اتحادیه اروپا به دلایل انسانی و مشکلات انسانی حاد مردم یمن و محاصره اقتصادی و رنجی که مردم این کشور از رژیم آدمکش سعودی می‌کشیدند، انجام شد و جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی آن مذاکرات را انجام می‌دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول