اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

رئیس بسیج جامعه زنان:

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان حریم خانواده ایرانی را می‌شکند

رئیس بسیج جامعه زنان تصویب لایحه حمایت از کودکان را موجب شکسته شدن حریم خانواده ایرانی دانست و گفت: قوانین ناقص غربی عامل اصلی فروپاشی بنیان خانواده غربی بوده است.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان حریم خانواده ایرانی را می‌شکند

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با انتقاد از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و موافقت مجلس با این لایحه، گفت: روح این قانون برگرفته از فرهنگ غرب بوده و با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی برخلاف فرهنگ غربی خانواده به صورت هسته‌ای تعریف نمی‌شود، گفت: این قانون حریم خانواده ایرانی را می‌شکند و با هر برخورد تربیتی از سوی والدین شاهد حضور یک نهاد مدنی در خانواده خواهیم بود و شاکله خانواده تغییر کرده، اختیارات پدر به نهادهای مدتی سپرده می‌شود. 

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: براساس این لایحه خانواده ایرانی به عنوان یک خانواده رها و هسته‌ای تعریف می‌شود در حالی که در فرهنگ ایرانی حتی پدربزر‌گ‌ها و مادربزرگ‌ها هم در تربیت فرزندان نقش داشته و تاثیرگذارند

اصلانی با تاکید بر اینکه برخی خانواده‌های ایرانی در حال حاضر با مشکلات تربیتی و ارتباطی مواجه هستند، گفت: اما چاره  و راه حل برای رسیدگی به این چالش‌ها سپردن فرزندان به نهادهای اجتماعی و مدنی نیست. 

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه قوانین حمایت مدنی هر نوع ارتباط تربیتی با فرزندان را خشونت تلقی می‌کند، گفت: این لوایح آسیب‌زا بوده و موجب تزلزل در خانواده ایرانی می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در شرع مقدس اسلام پدر و مادر به عنوان مسئول اصلی تربیت فرزندان شناخته می‌شوند و این مسئولیت به حدی حساس برشمرده شده که آنان را در قبال اسمی که بر فرزند هم می‌گذارند مسئول دانسته است و این مسئولیت والدین در قبال فرزندان همراه با محبت و عشق است. 

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: قوانین ناقص غربی در حمایت از خانواده باعث شده که نه تنها فرزندان نسبت به مفهوم خانواده تعلق خاطر نداشته باشند بلکه پدر و مادر هم به مسئولیت‌شان واقف نیستند و این قوانین عامل اصلی فروپاشی بنیان خانواده غربی بوده است. 

وی از شورای نگهبان درخواست کرد براساس اصول قانون اساسی در جهت حمایت و تحکیم بنیاد خانواده این لایحه را به صورت دقیق بررسی کند. 

به گفته وی این قانون فرزندان را از حمایت خانواده محروم می‌کند و آنان را از آسیب‌های اجتماعی مصون نمی‌دارد. 

اصلانی تاکید کرد: نسخه مترقی و همه جانبه اسلامی در حمایت از خانواده نادیده گرفته شده در حالی که شرع مقدس اسلام به صورت همه‌جانبه خانواده را حامی و مسئول اصلی تربیت فرزند می‌شناسد  و ما باید این نسخه را به جهان عرضه کنیم نه اینکه از روی نسخه محک خورده و مردود غربی برای حمایت از خانواده کپی برداری کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول