اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

غلامی مطرح کرد

دانشجویان ایران جزو اخلاقی ترین دانشجویان جهان هستند/ برخی دانشجویان بازداشتی در حال تحصیل هستند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشجویان جمهوری اسلامی ایران جزو اخلاقی ترین دانشجویان جهان هستند،اظهار امیدواری کرد؛ این ویژگی ها باید سبب سربلندی دانشجویان ایرانی در تمام مراحل زندگی شان شود.

دانشجویان ایران جزو اخلاقی ترین دانشجویان جهان هستند/ برخی دانشجویان بازداشتی در حال تحصیل هستند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم در دیدار با دانشجویان دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دانشجویان باید از سیاسی کاری دوری کنند، اظهار داشت: دانشجو نباید سیاسی کاری کند و باید مراقب باشد کسانی که با سیاسی کاری از فضای دانشگاهی سو استفاده می کنند در مقاصد غیر منافع ملی استفاده نبرند.

وزیر علوم افزود: شما دانشجویان نسل با اطلاعی هستید و توجه دارید که مقام معظم رهبری در ارتباط با آنچه نگران کننده بوده و هست فرموده اند «سیاست بله سیاسی کاری نه».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص احکام قضایی دانشجویانی که در تجمعات و اغتشاشات دستگیر شده اند بیان کرد: در این خصوص پیگیری های زیادی شد مسئولان قوه قضائیه همکاری خوبی داشتند و اکنون برخی از این دانشجویان در حال تحصیل هستند.

وی افزود: امید است نتیجه این پیگیری ها سبب شود دانشجویانی که جرم و تخلف دانسته ای مرتکب نشده اند دچار مشکل نشوند.

غلامی با بیان اینکه همه مشکلات دانشجویان را می دانیم و به آن واقف هستیم گفت: تا جایی که ممکن است تلاش کرده ایم سطح خدمات رفاهی دانشگاه ها را افزایش دهیم.

وزیر علوم با بیان اینکه در چند سال اخیر تلاش زیادی شده تا کیفیت خدمات رفاهی دانشجویی افزایش یابد، گفت: دانشگاه ها برای تامین بازدیدهای علمی برنامه و برنامه ریزی لازم را در تامین بودجه ها داشته باشند و البته استادان عامل اصلی به موقع انجام شدن برنامه های بازدید علمی هستند

وی با بیان اینکه هیچوقت از نشست با دانشجویان دانشگاه ها پشیمان و خسته نبوده ام، یادآور شد: نشست های دانشجویی با صفا و صمیمیت و با صراحتی که لازمه جوانی است انجام می شود و همکاران دانشگاهی هم از صراحت دانشجویان ناراحت نمی شوند بلکه باید این صراحت در جامعه سبب شود با شرافت و شهامت زندگی کنید.

غلامی، اخلاق را محور زندگی اجتماعی بشر دانست و گفت: دین مبین اسلام نیز تاکید بر اخلاق دارد پیامبر اکرم (ص) فرموده من برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شده ام لذا باید همه تلاش کنیم در هر شرایط سختی اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد؛ فضاهای دانشگاهی به دانشجو اجازه دهند در فرصت هایی دور هم نشسته و در بحث های سیاسی و اجتماعی اظهار نظر کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: سال گذشته آمار فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان آمار بسیار خوبی بود با حداقل تنش هایی که گاهی موجب نگرانی برخی مجموعه های خارج از دانشگاه می شد وامسال هم امیدواریم بتوانیم نشست های بیشتری داشته باشیم.

غلامی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در ۶ ماه گذشته حداکثر ۴۰ درصد از ۵۰ درصد بودجه دانشگاه ها را در اختیار آنها قرار داده است که ۱۰ درصد مانده ممکن است در حمایت هایی دانشجویان نیز تاثیر گذاشته باشد.

وزیر علوم اظهار داشت: تلاش داریم ضمن حفظ تولید علم برای اینکه نشان دهیم جوانان و دانشجویان ایرانی با انتشار دستاوردهای علمی خود در سطح جهان به روز کار می کنند، برنامه های فراوانی در دست اجرا داریم.

وی بیان کرد: در این خصوص آیین نامه هایی تنظیم شده تا فعالیت های پژوهشی و دستاوردهای علمی را به سمت جامعه و صنعت بکشانیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و در چند ماه گذشته از دانشگاه های بزرگ چندین گزارش تحلیلی از حوزه علوم انسانی به دولت، دفتر مقام معظم رهبری و شورای انقلاب فرهنگی ارسال کرده ایم.

وی عنوان کرد: بدون شک اگر بتوانیم اعتماد دوطرفه بین دانشگاه و مسئولان اجرایی را گسترش دهیم به طور حتم حضور دانشگاهیان نه به صورت فیزیکی کنار میز مدیران تصمیم گیر کشور، بلکه به صورت انتقال اطلاعات، نظرات، تحلیل مسائل قوی تر و پررنگ تر خواهد شد.

در این دیدار غلامی با بیان اینکه ایران از معدود کشورهای دنیا است که جمعیت تحصیل کرده دانشگاهی آن زیاد است، اظهار داشت: این وضعیت به برکت رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در حمایت از دانشگاه ها ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تلاش داریم دانشگاه ها بیشتر از قبل درگیر رفع مسائل مردم و دستگاه های اجرایی و کشور شوند و خیلی از دانشگاه ها کارهای تاثیرگذاری در رفع مشکل کشور انجام داده اند اما هنوز دامنه این اقدام باید به همه دانشگاه ها در سراسر شهرهای کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول