اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران:

نیازی به واردات شیرخشک نیست/وجود یک میلیون تن شیرخام مازاد برای تبدیل به شیر خشک

معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: هیچ نیازی به واردات شیرخشک نیست و یک میلیون تن شیرخام مازاد در کشور برای تبدیل به شیر خشک وجوددارد و وزارت جهاد تلاش می‌کند ممنوعیت صادرات این محصول برداشته شود.

نیازی به واردات شیرخشک نیست/وجود یک میلیون تن شیرخام مازاد برای تبدیل به شیر خشک

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز مرتضی رضایی در در حاشیه مراسم،‌روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران درباره اینکه  کارخانجات‌های  لبنی ادعا می‌کنند، میزان ورودی شیر به کارخانه‌ها 20 تا 25 درصد کاهش یافته است،‌گفت: هیچگونه کمبودی در تامین شیرخام کشور وجود ندارد  اما با افزایش تعداد خریداران، ورودی شیرخام کارخانجات کاهش پیدا کرده است.
معاون تولیدات امور دامی گفت: در گذشته 20 کارخانه اصلی شیرخام را از دامداران خریداری می‌کردند اما اکنون تعداد این کارخانجات اصلی به بیش از 40 مورد افزایش پیدا کرده که همین عاملی شده سهم کا رخانه‌ها نسبت به قبل کمتر شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: اکنون کارخانجات لبنی، شیرخام را به قیمت مصوب از دامداران خریداری می‌کنند.
رضایی با اعلام اینکه بخش اندکی از شیرخام تولیدی کشور جذب واحدهای تولید کننده شیرخشک می شود، تاکید کرد: اکنون یک میلیون تن شیرخام مازاد در کشور وجود دارد که باید به شیرخشک تبدیل و صادر شود.
وی درباره تصمیم دولت برای واردات شیرخشک گفت: بحث واردات شیرخشک هنوز نهایی نشده است اما با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی قرار است ممنوعیت صادرات این محصول برطرف شود.
همایش روز دامپزشکی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان دامپزشکی، فعالان و پیشکسوتان این حوزه در سالن همایش‌های رازی برگزار شد.

به گزارش فارس، پیش از این صنایع لبنی اعلام می‌کردند که میزان ورودی شیر به کارخانه‌ها 25 درصد کاهش یافته و دولت برای تامین نیاز داخل  باید اقدام به واردات شیرخشک بکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول