اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

رصد اطلاعاتی و شبانه‌روزی پلیس در عرصه‌های اقتصادی/ اشرافیت خوبی در فضای مجازی و حقیقی داریم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اقدامات اطلاعاتی و غیر اشکار پلیس به طور شبانه‌روز در عرصه‌های اقتصادی در حال انجام است و پلیس در این حوزه در فضای مجازی و حقیقی اشرافیت خوبی دارد و هرموقع مسئولان درخواست کنند پلیس سریعا وارد عمل خواهد شد.

رصد اطلاعاتی و شبانه‌روزی پلیس در عرصه‌های اقتصادی/ اشرافیت خوبی در فضای مجازی و حقیقی داریم

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در دومین روز از هفته ناجا در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران با گرامیداشتن هفته ناجا و تبریک آن به همه ماموران انتظامی اظهار داشت: امروز از سامانه‌های جدید پلیس پیشگیری که با همت معاونت فاوای ناجا طراحی شده بود رونمایی شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: به حمدالله نیروی انتظامی با تاکیدات رهبری از تکنولوژی و فناوری‌های روز استفاده می‌کند.  و ناجا علاوه بر استفاده از نیروهای متدین سعی دارد به تجهیزات روی مجهز باشد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای این سامانه‌ها بحث ارجاع مرجوعه‌های قضایی بین مراکز قضایی و کلانتری‌هاست که به صورت آزمایشی در چند استان عملیاتی شده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی اعلام کرد: هدف ناجا از رونمایی از سامانه‌های جدید افزایش سرعت، دقت و صحت و در نهایت جلب رضایت مردم است.

سردار اشتری به همکاری دستگاه قضایی اشاره و تصریح کرد: در جهت رعایت حقوق متهمین تمام تحت نظرگاه‌ها در کلانتری‌ها به دوربین مجهز شده و در مراکز تعیین شده مانیتورینگ و پایش تصویری می‌شود؛ این امر باعث می‌شود که دقت ما در نگهداری متهمان بالاتر شده و مستندات قضایی بهتر شود.

وی گفت: در تعدادی از کلانتر‌ی‌ها دوبین نصب شده تا حضور مردم و ماموران تحت کنترل باشد و امیدواریم با حمایت مالی تمام کلانتری‌ها به دوربین مجهز باشند.

فرمانده نیروی انتظامی به تجهیز گشتی‌های پلیس تهران به پایش تصویری اشاره و اعلام کرد: با این روش باعث می‌شود که اگر اتفاقی افتاد بتوان کنترل‌های لازم را داشت؛ مردم هم اگر به مورد خاصی نیاز داشتند بتوان سریع‌تر به محل اعزام کرد.

سردار اشتری از همکاری نخبگان ناجا و کشور با مدیران و فرماندهان ناجا در اجرای زیرساخت‌ها تشکر کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور ناجا در بحث اقتصادی و ارز، گفت: ماه‌های گذشته با درخواست مرجع قضایی و مسئولان اقتصادی، پلیس در عرصه‌های مختلف حضور داشته و به حمدالله نتایج خوبی را داشته‌ایم؛  بخشی از عمده افرادی که در حال محاکمه هستند توسط همکاران بنده شناسایی ودستگیر شدند.

علی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: اقدامات اطلاعاتی و غیرآشکار پلیس تقریبا شبانه‌روز انجام می‌شود و اشراف خوبی را در فضای مجازی و حقیقی در عرصه اقتصادی داریم؛ هر زمان که مسئولان مربوطه و دستگاه قضا از پلیس بخواهند،‌ این نیرو به دلیل شناسایی افراد سریع وارد عمل خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام این مطلب که هم اکنون امنیت خوبی در کشور برقرار است در خصوص حضور با تاخیر پلیس 110 در برخی مواقع اعلام کرد: بنای ما بر این است که اولین واحدی که در محدود است با سرعت خود را به محل گزارش شده برساند؛ در این بین بیش از 70 درصد تماس‌های مردم با پلیس 110 و عملکرد این ماموران مورد رضایت مردم بوده است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در برخی مکان‌ها به دلیل کمبود نیرو، فاصله زیاد و ترافیک بعضا ماموران با تاخیر رسیده‌اند اما رسیدگی لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول