اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آتش‌سوزی در بخش ایرانی هورالعظیم/ احتمال فعال شدن حریق در کانون های دیگر

از شب گذشته دود غلیظی آسمان دشت آزادگان را فرا گرفت با این تفاوت که این دود دیگر از عراق نیامده بلکه آتش به جان هورالعظیم در بخش ایرانی آن افتاده است.

آتش‌سوزی در بخش ایرانی هورالعظیم/ احتمال فعال شدن حریق در کانون های دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چند ماهی است خبر آتش در هورالعظیم عراق و دود ناشی از آن‌ که به چشم  مردم خوزستان می‌رود و نفس آن‌ها را بند آورده در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد.

هرچند گاهی مسئولان از خاموش شدن این آتش خبر دادند اما دوباره گفتند بازهم هور آتش‌گرفته و خوزستانی‌ها باید با دود ناشی از این آتش‌سوزی کنار بیایند.

اما از شب گذشته دود غلیظی آسمان دشت آزادگان را فراگرفت با این تفاوت که این دود دیگر از عراق نیامده بود بلکه آتش به جان هورالعظیم در بخش ایرانی آن افتاد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست هویزه با تأیید آتش‌سوزی هورالعظیم در این شهرستان مدعی شد آتش‌سوزی مهارشده است.

به گفته وی این ششمین آتش‌سوزی وسیع در تابستان امسال در بخش ایرانی هورالعظیم بوده است.

فرماندار هویزه هم در این رابطه گفت: هور به خاطر کم‌آبی، خشکی و نمکزار شدن مستعد آتش‌سوزی است به همین خاطر باز هم احتمال دارد که آتش در کانون های دیگر فعال شود.

 

عمدی یا غیر عمدی بودن این آتش سوزی ها یکی از سوالات اساسی بود که در اذهان عمومی مطرح می شد تا اینکه فرمانده مرزبانی خوزستان هفته گذشته از دستگیری دو نفر از عاملان آتش‌سوزی هورالعظیم خبر داد و گفت مأموران دو نفر سرنشین موتورسیکلت را در حین آتش زدن نیزارهای داخل هور به‌صورت نقطه‌ای و پراکنده مشاهده و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کرده‌اند.

 

امروز هم گفته شد که آتش به شرکت‌های نفتی در منطقه هور رسیده و آن‌ها را محاصره کرده است که فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان به فارس گفت: پس از آتش گرفتن حوالی مخزن آب شماره 2 هور العظیم نیروهای آتش‌نشان و محیط‌زیست بلافاصله وارد عمل شده و آتش را خاموش کردند و اکنون هیچ خطری تأسیسات نفتی را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول