اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اربعین ۲۰۱۸ عکاسان برتر را معرفی کرد

صید ۲۴۰۰ دلاری عکاسان ایرانی از مسابقه عکس اربعین + تصاویر

نتایج نخستین مسابقه بین‌المللی عکاسی اربعین، عراق ۲۰۱۸ اعلام شد که بر اساس آن، عکاسان کشورمان در بخش‌های عکس رنگی، عکس سیاه وسفید و عکس خلاقانه، خوش درخشیدند. همچنین جایزه برترین شرکت‌کننده نیز به عکاس ایرانی رسید.

صید ۲۴۰۰ دلاری عکاسان ایرانی از مسابقه عکس اربعین + تصاویر

 به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، با داوری حسین داوود از مصر، ابراهیم بهرامی از ایران، مجدی آل ناصر از عربستان، حسین البهرانی از عمان و هادی الصالمی از عراق، نتایج نخستین مسابقه بین‌المللی عکاسی اربعین عراق ۲۰۱۸ اعلام شد.

بر این اساس، عکاسان کشورمان در بخش‌های عکس رنگی، عکس سیاه وسفید و عکس خلاقانه، خوش درخشیدند. همچنین جایزه برترین شرکت‌کننده نیز به عکاس ایرانی رسید تا عکاسان کشورمان مجموعاً ۲۴۰۰ دلار جایزه دریافت کنند.

در بخش عکس‌های رنگی، شهید الفتلاوی (عراق)‌ برنده جایزه هزار دلاری شد، رحیم السیلاوی (عراق) دوم شد و ۷۰۰ دلار جایزه گرفت و جایزه ۵۰۰ دلاری نفر سوم به امیرحسین کمالی از کشورمان رسید. 


بازمانده، اثر امیرحسین کمالی

 

کمالی همچنین جایزه ۷۰۰ دلاری برترین شرکت‌کننده را دریافت کرد.


مراسم، اثر امیرحسین کمالی

 

در بخش عکس‌های سیاه و سفید و تک‌رنگ، فاطما دمیر (ترکیه)، مهدی خادم‌القرآنی (ایران) و حسن النجار (عراق) به ترتیب اول تا سوم شدند و جوایز ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ دلاری را کسب کردند.


ماتم اثر مهدی خادم‌القرآنی

 

در بخش عکس‌های خلاقانه نیز هادی دهقان‌پور از ایران موفق به کسب جایزه ۵۰۰ دلاری شد.


در مه، اثر هادی دهقان‌پور

 

دبیرخانه عمومی آستان مقدس حرم امام حسین(ع) با همکاری انجمن عکاسی عراق و اتحادیه بین‌المللی عکاسان هنری در راستای معرفی مراسم اربعین در کشورهای مختلف اقدام به برگزاری این مسابقه بین‌المللی عکاسی کرد و داوری در شهر کربلا انجام شد.

برای این دوره از مسابقه، تعداد ۳۹۴۰ اثر از ۸۵۰ عکاس از ۴۸ کشور جهان و در ۳ بخش عکس ارسال شده بود که هیأت داوران جوایز خود را مطابق فراخوان مسابقه شامل بیش از ۷ هزار دلار جایزه نقدی، مدال‌های طلا، برنز و نقره انجمن عکاسی عراق و اتحادیه بین المللی عکاسان هنری اهدا کرد.

محوریت مسابقه، راهپیمایی اربعین اعلام شده بود که با توجه به ناآشنایی برخی از عکاسان جهانی با این مقوله، دبیرخانه مسابقه با مشورت هیأت داوری، علاوه بر عکس‌های ویژه راهپیمایی اربعین که در عراق و ایران نمود بیشتری داشته است، عکس‌هایی که مرتبط با اربعین و در مراسم‌های مختلف عزاداری امام حسین(ع) در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود مانند راهپیمایی در مسیرهای عزاداری، مراسم‌های تعزیه خوانی، پرتره‌های عزاداران و... نیز مورد پذیرش قرار گرفتند.

مشاهده اسامی کامل برگزیدگان و مشاهده آثار منتخب در تارنمای http://www.step.imamhussain.org میسر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول