اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«جنبش جنوب یمن» تصریح کرد؛

تظاهرات در جنوب یمن علیه عربستان و امارات ادامه خواهد داشت

یکی از رهبران «جنبش جنوب یمن» بر تداوم تظاهرات ضد سعودی و اماراتی در جنوب این کشور تأکید کرد و گفت که ابوظبی پشت بحران ارزی و معیشتی یمن است.

تظاهرات در جنوب یمن علیه عربستان و امارات ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر «تعز» واقع در جنوب غرب یمن برای سومین روز متوالی شاهد تظاهرات علیه ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن در اعتراض به کاهش شدید ارزش پول ملی یمن و افزایش قیمت کالاها و مواد غذایی است.

 

در همین ارتباط، «محمد النُعمانی» از رهبران حزب موسوم به «جنبش جنوب یمن» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که ائتلاف سعودی و اماراتی استان‌های جنوبی یمن را به اشغال خود درآورده است.

او در واکنش به اتهام‌زنی‌های دولت مستعفی به «شورای انتقالی یمن» مبنی بر دعوت این شورا از مردم برای ایجاد اغتشاش و تخریب اموال عمومی و دولتی اظهار داشت که همه ادارات و مؤسسات دولتی در استان‌های جنوبی از سوی ائتلاف اشغالگر سعودی و اماراتی قبضه شده است.

النعمانی حوادث چند روز اخیر شهر تعز و برخی مناطق جنوبی یمن را «انقلاب» خواند و گفت که این انقلاب برای پایان دادن به اشغالگری ائتلاف سعودی-اماراتی به پا خواسته است.

این رهبر جنبش جنوب یمن از تماس این جنبش با همه «آزادگان» و کسانی خبر داد که مخالف اشغالگری ائتلاف سعودی و اماراتی است.

او گفت که «شورای انتقالی یمن» به تنهایی قادر به تحریک توده‌های مردمی یمن علیه این اشغالگری و تحقق «تعیین حق سرنوشت» نیست؛ چرا که خود این شورا بازیچه در دستان اشغالگران سعودی و اماراتی است.

محمد النعمانی از تظاهرات ضد سعودی و اماراتی در جنوب یمن حمایت کرد و گفت: «انقلاب در جنوب یمن برای بیرون انداختن اشغالگران از سرزمین‌مان ادامه دارد و ما مخالف اشغالگری [سعودی و اماراتی] هستیم».

او بحران اخیر در یمن را دسیسه امارات عربی متحده خواند که با هدف تخریب چهره یمن و منطقه ایجاد شده است.

اهالی شهر تعز امروز (پنجشنبه) نیز برای سومین روز دست به برگزاری تظاهرات گسترده‌ای به دنبال کاهش ارزش ریال یمن زدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی در انتقاد از اوضاع بد اقتصادی، ائتلاف سعودی و اماراتی را مسئول این اوضاع و بحران اقتصادی دانستند.

 

معترضان به شرایط اقتصادی وخیم یمن معتقدند که ائتلاف مشترک سعودی و اماراتی، از دایره «حمایت از دولت قانونی» خارج و وارد مرحله «اشغالگری»، «قیمومیت» و «مصادره تصمیم و اراده یمنی‌» شده است.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از بیش از سه سال و نیم است که به بهانه حمایت از آنچه ریاض آن را «دولت قانونی یمن» به رهبری «منصور هادی» می‌داند، علیه این کشور لشکر کشی کرد.

هدف این ائتلاف مقابله با انقلاب یمن و نیروهای انقلابی انصارالله این کشور بود که به رغم ادعاهای سعودی مبنی بر تحقق اهداف این لشکرکشی در عرض چند ماه، ائتلاف مذکور به اهدف ادعایی خود دست نیافته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول