اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

گردشگری به‌ اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود/ ساخت 73 پروژه اقامتی در اصفهان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در آینده‌ای نزدیک گردشگری به‌ اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

گردشگری به‌ اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود/ ساخت 73 پروژه اقامتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، علی‌اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح هتل قصر جهان نطنز اظهار کرد: ایران در حوزه گردشگری در دنیا به رتبه سوم را داراست و به‌ صورت فزاینده‌ای رشد در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک گردشگری به‌ اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود، افزود: کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این رشد و توسعه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نقش گردشگران در ابعاد مختلف اذعان کرد: گردشگری برای هر ملت و کشوری ابعاد فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی را در بردارد و سبب توسعه و رونق می‌شود.

وی با بیان این‌که گردشگری چرخه اقتصاد را به حرکت درمی‌آورد، عنوان کرد: گردشگری در بعد اقتصادی سبب درآمدزایی و تحرک در ابعاد مختلف اقتصاد می‌شود و چرخه اقتصاد را به حرکت درمی‌آورد.

مونسان گفت: بخش گردشگری هم‌چنین می‌تواند صنعت، حمل‌ و نقل دریایی و ریلی و کشاورزی را در هر کشوری متحول کند و سبب توسعه و رشد شود.

وی نقش گردشگری را در اشتغال‌زایی بسیار پررنگ دانست و تصریح کرد: در ابعاد اجتماعی هم گردشگری تأثیر بسزایی دارد و برای جوانان ایجاد شغل می‌کند و نقش مهمی در کاهش بیکاری و اشتغال‌زایی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گردشگران را سفیری برای کشور قلمداد و خاطرنشان کرد: گردشگری در ابعاد فرهنگی توانسته فرهنگ ناب اسلامی را نشان دهد و هر گردشگر می‌تواند سفیری برای ایران باشد و فرهنگ غنی ایران را تبلیغ کند.

وی بیان کرد: گردشگری در روابط بین ملت‌ها تأثیرگذار بوده و بناهای متعدد در کشورمان توانسته تاریخ و هویت ملت شریف ایران و فرهنگ ناب اسلامی را نشان دهد.

مونسان از بهره‌برداری از هزار و 600 پروژه در سال 96 در بخش گردشگری خبر داد و عنوان کرد: هزار و 900 پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا بوده و هم‌چنین 600 بخش اقامتی در نقاط دوردست و روستاهای کشور به کمک گردشگری آمده تا گردشگران بتوانند از روستاهای مختلف بهره‌مند شوند و سعی داریم به 2 هزار واحد برسد که این امر در رونق و ایجاد شغل در روستاها تأثیرگذار است.

وی با توجه به توسعه استان اصفهان در بخش گردشگری گفت: در استان اصفهان هم که جایگاه مهمی در گردشگری کشور دارد 73 پروژه اقامتی در حال اجرا بوده و باید زیرساخت‌های استان اصفهان تکمیل شود.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول