اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبرداد

کشف 207 میلیارد تومان کالای احتکار شده در خراسان رضوی/ افزایش 30 درصدی کشف مواد مخدر

سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در سال جاری از این استان بیش از 19 تن انواع مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش کشف را داشتیم.

کشف 207 میلیارد تومان کالای احتکار شده در خراسان رضوی/ افزایش 30 درصدی کشف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم قربان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با حضور سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی که در محل ستاد پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان برگزار شد، گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری از خراسان رضوی بیش از 19 تن انواع مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش کشف را داشتیم.

سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: مجموعه این کشفیات از نیروی انتظامی این استان بوده که در محموله اخیر نیز بالغ بر 3 تن مواد مخدر از مرز که در جاسازی سخت و پیچیده قرار داشت، کشف شد. 

وی بیان کرد: کشف 3 تن و 180 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه تانکر حمل گاز، 858 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه پژو سواری، 447 کیلوگرم حشیش از یک دستگاه خودرو 405 و کشف هزار کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه از مهم‌ترین این رشته عملیات است.

قربان‌زاده درباره برنامه نیروی انتظامی برای برخورد با دلالان ارز اظهار کرد: برنامه نیروی انتظامی برای برخورد با دلالان ارز برابر با قوانین دولتی است، با مازاد دلاری که نگهداری آن در منازل خلاف قانون و جرم است برخورد صورت می‌گیرد. 

سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: 59 نفر در رابطه با سنگ‌پرانی به‌کامیون‌ها دستگیر شدند که برای همه این افراد پرونده تشکیل و تحویل مقامات قضائی شده، همچنین تعداد محدودی نیز درخصوص دلالان ارز دستگیر شده‌اند.  

وی درخصوص برنامه‌های هفته ناجا اظهار کرد: هفته ناجا فرصت مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب و ارائه خدمات پلیس خدمتگذار است که برای هر روز این هفته برنامه مناسبی در نظر گرفته شده است. 

قربان‌زاده ادامه داد: امسال از 13 مهر تا 19 مهر 1397 با شعار پلیس مقتدر امین مردم، برنامه‌ها هفته نیروی انتظامی با هدف ارائه رویکردهای پلیس خدمت‌گذار در عرصه‌های اقتدار، حرفه‌گرایی، تخصص، کارآمدی، آموزش همگانی، پیشگیری، پاسخگیری و خدمت‌گذاری شروع می‌شود. 

سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی متذکر شد: این استان مرزهای طولانی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان دارد که در این مرزها اقدامات بازدارنده خوبی صورت گرفته، با توجه به‌اینکه افغانستان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مواد مخدر است و خراسان رضوی در مسیر عبور مواد مخدر به‌سایر استان‌ها و خارج از کشور قرار دارد، نیروی انتظامی اقدامات مناسبی در مرزبانی مرزهای خراسان رضوی انجام داده است. 

وی اضافه کرد: امروز کمترین ورود مواد مخدر از خراسان رضوی است که بیش از 90 درصد این کشفیات از سایر استان‌ها به‌مشهد بوده و حدود 10 درصد مواد مخدر نیز در قالب مسافرها و خودروهای ورودی با جاسازی‌های سخت و پیچیده از مرز استان است که در روزهای اخیر 3 تن توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد.  

قربان‌زاده با اشاره به‌اینکه جرایم به‌عنف 28 درصد کاهش داشته است، گفت: در خصوص جرایم مالی و اقتصادی شاهد کاهش 15 درصدی هستیم و در یک سال گذشته 5 درصد تصادفات فوتی رانندگی کاهش داشته است.

سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: در سال جاری 19 تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به‌سال گذشته 31 درصد افزایش کشف داشتیم و از هفته ناجای سال قبل تا هفته ناجای امسال حدود 30 تن انواع مواد مخدر کشف شده که 20 تن نسبت به‌دوره قبل افزایش یافت، همچنین در انهدام باندهای مواد مخدر 14 درصد افزایش دستگیری داشتیم.  

وی عنوان کرد: روزانه شاهد برقراری 5 هزار تماس تلفنی از طریق فوریت‌های پلیس هستیم که حدود 50 درصد تماس‌ها منجر به عملیات‌ها شده است. 

قربان‌زاده درباره تجمعات غیرمجاز بیان کرد: تجمعات غیرمجاز با وجود توطئه دشمنان و فراخوان‌های متعددی که امسال صورت گرفت، مردم از این تجمعات استقبال نکردند و تنها در تعداد معدودی تجمعات مربوط به‌گرانی و مشکلات اقتصادی حضور پیدا کردند.

سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره خدمات قضائی پلیس توضیح داد:  569 هزار و 647 فقره تشکیل پرونده قضائی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها داشتیم و 421 هزار و 295 فقره ابلاغ اوراق و احکام قضایی صورت گرفت و 318 هزار و 429 پرونده اختلال خانوادگی به‌مشاور ارجاع داده شد که 59 درصد این پرونده‌ها منجر به‌سازش شده است. 

وی با بیان اینکه جرایم خشن نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است، گفت: جرایم سایبری در کنار پیشرفت‌های سطح جامعه پیشرفت داشته و مردم باید هوشیاری کامل در فضای مجازی داشته باشند و نسبت به‌سال گذشته جرایم سایبری بیش از 50 درصد افزایش یافته است. 

قربان‌زاده درباره فروش مواد مخدر در اطراف مدارس عنوان کرد: یکی از اقدامات پلیس پاک‌سازی اطراف مدارس از معتادین متجاهر و فروشندگان مواد مخدر بوده است و به‌طور مستمر رصد و پاک‌سازی می‌شود، همچنین حدود یک هزار واحدی که اقدام به توزیع مواد مخدر داشتند توسط مقامات قضایی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی شدند. 

 سرپرست فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره آخرین پیگیری‌های پرونده محمد تولایی اظهار کرد: مرحوم محمد تولایی در لحظات اولیه هوشیاری هیچ‌گونه اطلاعات و سرنخی از ضارب نداد و هیچ‌گونه شناسایی از سوی او صورت نگرفت، همچنین به‌دلیل وقوع حادثه در حاشیه هیچ‌گونه اطلاعاتی در ساعات اولیه به‌دست نیامد، اما با همکاری فشرده در نیروی انتظامی به‌سرنخ‌های رسیدیم که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.  

وی با بیان اینکه 47 طرح در راستای مبارزه با قاچاق کالا و احتکار در انبارهای استان وجود دارد، گفت: 23 هزار دستگاه لوازم خانگی، 55 هزار لوازم یدکی خودرو، 11 هزار حلقه لاستیک خودرو، 2 هزار تن برنج، یک هزار تن شکر از کشفیات صورت گرفته است. 

قربان‌زاده افزود: 48 باند خرید و توزیع قاچاق کالا که حاصل اقدامات همکاران ما در نیروی انتظامی بود منهدم شد و ارزش کالاهای کشف شده در یک سال اخیر حدود 207 میلیارد تومان برآورد شده است.  

انتهای پیام/ع

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول