اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

معاون اجتماعی بهزیستی کشور خبر داد

تدوین برنامه هفتگانه کنترل و پیشگیری از کودک‌آزاری

معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: 7 راهبرد برای پیشگیری از کودک‌آزاری و کنترل آن در نظر گرفته شده که در قالب یک برنامه منظم در سطح ملی در حال تدوین است.

تدوین برنامه هفتگانه کنترل و پیشگیری از کودک‌آزاری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حبیب‌الله فرید در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک، گفت: برای کودکان سیاست ارتقایی داریم چرا که معتقدیم باید همه کودکان از رشد و تکامل همه‌جانبه برخوردار شوند این در حالی است که فقط 1.5 درصد از درآمد ناخالص ملی برای کودکان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت دیگر را از کودکان در معرض آسیب و آسیب‌دیده داریم که شامل کودکان بدسرپرست، بی‌سرپرست و سرپرست غیرمؤثر می‌شوند که پیشگیری از کودک‌آزاری در این  مقوله جای دارد.

فرید با اشاره به اینکه استانداردهای رشد و تکامل کودک در حال تغییر و ارتقاء است به طوریکه حتی یک مورد کودک‌آزاری یا تنبیه در مدارس سریعاً گزارش داده می‌شود،‌گفت: 7 راهبرد اساسی برای کنترل و پیشگیری خشونت علیه کودکان در نظر گرفته‌ایم که این 7 راهبرد در سطح ملی خواهد بود و با کمک اساتید برجسته دانشگاهی در حال تدوین است.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور در مورد جزئیات برنامه کنترل و پیشگیری کودک‌آزاری گفت:‌راهبرد اول افزایش آگاهی مردم و کودکان است آموزش‌های فرزندپروری، آگاهی نسبت به قانون حمایت از کودکان و اینکه کودک‌آزاری جرم عمومی است از مواردی است که خانواده‌ها  باید مطلع باشند.

وی ادامه داد: شناسایی و مداخله به هنگام، اقدامات قضایی و انتظامی به موقع، نقش رسانه‌، ان‌جی‌یوها و سمن‌ها، قانون و راهبردهای آن و حمایت اقتصادی از خانواده‌ها به عنوان 7 رویکرد حمایت از کودک در بحث پیشگیری از خشونت است.

فرید گفت:‌70 درصد کودک‌آزاری‌ها در آینده باعث کاهش بهره‌وری این کودکان می‌شود و این مسائلی است که در روح و روان کودکان اثرگذار است.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور در مورد ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت:‌95 درصد این افراد با خانواده زندگی می‌کنند به همین دلیل مراکز روزانه ایجاد کرده‌ایم این در حالی است که 70 درصد آنها غیرایرانی هستند و باید سایر سازمان‌ها هم پای کار بیایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول