اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رباط: تکرار دخالت هلند در امور مغرب را هرگز نمی‌پذیریم

یک دیپلمات عالی‌رتبه مغرب تأکید کرد که بحران به وجود آمده در روابط دیپلماتیک بین مغرب و هلند همچنان ادامه دارد.

رباط: تکرار دخالت هلند در امور مغرب را هرگز نمی‌پذیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات عالی‌رتبه مغرب با اشاره به استمرار تنش در روابط دیپلماتیک بین مغرب و هلند، تأکید کرد که «اشتباهی که هلند مرتکب شد ممکن نیست که مغرب تکرار مجدد آن را بپذیرد و رباط هرگز از تصمیماتی که علیه هلند اتخاذ کرده، برنخواهد گشت.»

روزنامه مغربی «الیوم ۲۴» با اعلام این مطلب، به نقل از برخی منابع دیپلماتیک افزود که پیش از مشارکت مغرب در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب دیدارش با «استیو بلاک» همتای هلندی خود را لغو کرده بود اما در آخرین لحظات تصمیم گرفت با او دیدار کرده و پاسخ مغرب در خصوص گزارش بلاک درباره «حراک الریف» را به وی ابلاغ کند.

دو روز پیش نیز یک مسئول وزارت دادگستری مغرب که خواست نامش فاش نشود، گفت که سفر «محمد اوجار» وزیر دادگستری این کشور به هلند در اعتراض به دخالت این کشور در امور داخلی مغرب، لغو شد.

«استیو بلاک» وزیر خارجه هلند اخیرا در گزارشی به پارلمان این کشور، شرایط بازداشت‌شدگان در زندان مغرب را «بد» توصیف کرده و گفته بود که بیش از ۸۰۰ نفر در ارتباط با اعتراضات اخیر بازداشت شده و بیش از ۴۰۰ نفر از آنها محکوم شده‌اند و علاوه بر آن اخیرا برای ۵۳ نفر از فعالان حکم حبس بین یک تا ۲۰ سال صادر شده است.

وزارت خارجه مغرب نیز در اعتراض به این گزارش، «دیزری بونیس» سفیر هلند در مغرب را احضار کرد.

دادگاه مغرب اخیرا و پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز اعتراضات در منطقه «الریف» واقع در شمال مغرب، «ناصر الزفزافی» رهبر این اعتراضات که به جنبش «الریف» معروف شده است، به 20 سال زندان محکوم کرد.

جنبش «الریف» پس از سلسه حوادثی که در شهر «الحسیمه» در 26 اکتبر 2016 به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن یک فرد ماهی‌فروش شد، شکل گرفت و در چندین شهر نیز تظاهرات گسترده‌ای بر پا شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول