اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«فؤاد حسین» از نامزدی ریاست‌جمهوری عراق انصراف داد/ رئیس پارلمان نپذیرفت

پس از انصراف «فؤاد حسین» نامزد حزب دموکرات کردستان عراق، از نامزدی ریاست‌جمهوری، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان، انصراف وی را نپذیرفت.

«فؤاد حسین» از نامزدی ریاست‌جمهوری عراق انصراف داد/ رئیس پارلمان نپذیرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که نمایندگان پارلمان عراق امروز (سه‌شنبه) وارد دور دوم رأی‌‌دهی برای انتخاب رئیس‌جمهور شده بودند، «فؤاد حسین» نامزد حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که از نامزدی برای این پست انصراف داده است.

پس از این انصراف، تلویزیون عراق اعلام کرد که «برهم صالح» نامزد حزب اتحاد میهنی کردستان عراق، رئیس‌جمهور عراق شد. اما سپس اعلام شد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان انصراف فؤاد حسین را نپذیرفته و از او خواسته است که بصورت رسمى عقب نشینى خود را اعلام کند.

در شمارش آرای دور اول هیچ از نامزدها نتوانستند به حد نصاب دوم سوم آرا دست یابند و شمارش آرا به دور دوم کشید اما به یکباره «فؤاد حسین» اعلام کرد که از نامزدی ریاست‌جمهوری انصراف داده است.

با وجود عدم پذیرش انصراف «فؤاد حسین»، وی در روند رأی‌گیری دور دوم در پارلمان حضور ندارد و از صحن پارلمان خارج شده است.

این برای اولین بار در تاریخ پس از سقوط صدام است که انتخاب رئیس‌جمهور عراق با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو می‌شود؛ چرا که در دوره‌های پیشین یک نامزد واحد از سوی احزاب کردی معرفی و بدون مناقشه هم وی انتخاب می‌شد.

رأی‌گیری اخیر برای انتخاب رئیس‌جمهور، چهارمین جلسه‌ای بود که برای این منظور برگزار شد که هر بار نیز با عدم حد نصاب نمایندگان، به سرانجامی نرسید.

با وجود اینکه، ریاست‌جمهوری عراق کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ائتلاف «النصر» وابسته به العبادی، انتخاب «برهم صالح» به عنوان رئیس‌جمهور عراق را به وی تبریک گفته است.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول