اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

متیس از افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه خبر داد

وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش از افزایش تعداد «مستشاران» نظامی آمریکا در سوریه خبر داد.

متیس از افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود درباره روابط دو کشور، مقابله با داعش و «تهدید‌های روسیه» اظهار نظر کرد.

بنا بر گزارش «اسکای نیوز»، «جیمز متیس» در کنفرانس خبری با «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در پاریس، ابتدا از روابط نزدیک دو کشور سخن گفت و فرانسه را «یکی از قدیمی‌ترین متحدان آمریکا» خواند.

رئیس پنتاگون همچنین تاکید کرد که آمریکا و فرانسه در جنگ با داعش، شرکای یکدیگر هستند.

متیس گفت: «جنگ با داعش در سوریه همچنان ادامه دارد و به منظور جلوگیری از ظهور مجدد داعش  در سوریه  ما نیروی امنیتی آموزش دیده خواهیم داشت».


وزرای دفاع آمریکا و فرانسه

 

رئیس پنتاگون در این کنفرانس خبری، همچنین از افزایش تعداد «مستشاران نظامی آمریکایی» در سوریه خبر داد. 

این مقام ارشد واشنگتن به تعداد دقیق افزایش نیروهای آمریکایی اشاره نکرد، نیروهایی که دولت سوریه بارها حضور آنها در این کشور را غیرقانونی و اشغالگری خوانده است.

پیشتر در خبرهای رسانه‌ها و اظهارات مقام‌های آمریکایی اعلام شده بود که حدود دو هزار نظامی آمریکایی در سوریه به بهانه «مقابله با داعش» حضور دارند.

اظهارات متیس درباره افزایش حضور نظامی واشنگتن به دنبال صحبت‌های اخیر مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره باقی ماندن نظامیان این کشور به منظور «مقابله با حضور ایران»  مطرح شده است.

این مقام ارشد آمریکایی در این کنفرانس خبری مشترک در قلب اروپا، بار دیگر با تکرار ضدیت واشنگتن با مسکو گفت که «ما برای مقابله با تهدیدهای روسیه، هزینه‌های دفاعی‌مان را افزایش خواهیم داد».

وزیر دفاع دولت «دونالد ترامپ» در این نشست تاکید کرد که تعهد دولت آمریکا به اتحاد و ائتلاف فراآتلانتیک و ناتو، «تعهدی آهنین» است.

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر ادامه تعهد این کشور در قبال ناتو در شرایطی صورت گرفته که ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ناتو را «منسوخ» خواند و از آغاز منصبش بارها از اعضای این ائتلاف نظامی غربی به شدت انتقاد کرده و گفته است: «چرا آمریکا باید برای تامین هزینه‌های دفاعی کشورهای ثروتمند اروپایی هزینه کند؟»

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول