اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کامیون‌های حامل تجهیزات موکب‌های اربعین از عوارض گمرکی معاف شدند

دبیر ستاد اربعین حسینی از معافیت کامیون‌های حامل تجهیزات موکب‌های اربعین از عوارض گمرکی خبر داد و گفت: این امر در چارچوب تفاهم‌نامه اربعین صورت گرفته است.

کامیون‌های حامل تجهیزات موکب‌های اربعین از عوارض گمرکی معاف شدند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی موکب‌های اربعین حسینی از اواسط سال جاری آغاز شده و کمیته‌های مختلف ستاد اربعین با اقدامات متنوع سعی در برپایی باشکوه حماسه پیاده‌روی اربعین کرده است.

هر ساله پس از بررسی‌ها و آغاز روند انتقال تجهیزات موکب‌های اربعین، کامیون‌های حامل این تجهیزات با هماهنگی کمیته اسکان و تغذیه وارد کشور عراق می‌شوند.

شهریار حیدری دبیر ستاد اربعین حسینی با اشاره به اینکه روند استقرار موکب‌های داخل ایران آغاز شده است، اظهار داشت: روند انتقال وسایل و تجهیزات مواکب شروع شده و به مرور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کامیون‌های ایرانی با هماهنگی کمیته اسکان و تغذیه برای استقرار در کشور عراق اقدام می‌کنند، گفت: هر کدام از کامیون‌ها با نامه کمیته هماهنگی اسکان و تغذیه از مرز ایران خارج شده و وارد مرز عراق می‌شوند.

حیدری با اشاره به معافیت کامیون‌های حامل تجهیزات موکب‌ها از عوارض گمرکی، خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه اربعین بین ایران و عراق، کامیون‌های حامل تجهیزات موکمب‌های اربعین که از ایران به عراق منتقل می‌شوند، از عوارض گمرکی معاف شده‌اند. این امر در حالی است که دولت عراق نزدیک به ۱۲۰ دلار بابت ورود، توزیع و تفتیش گمرکی از کامیون‌ها می‌گیرد به طوری که 100 دلار آن تنها برای ورودی کامیون‌ها به عراق است که تمامی این روند و هزینه‌ها در چارچوب تفاهم‌نامه اربعین حذف شده است.

به گزارش فارس، امسال موکب‌های بسیاری در ایران و عراق توسط نهادهای مردمی زیر نظر کمیته هماهنگی اسکان و تغذیه برپا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول