اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

«کره شمالی»، محور مذاکرات وزرای خارجه آمریکا و استرالیا در واشنگتن

وزیر خارجه استرالیا که به واشنگتن رفته، با همتای آمریکایی درباره موضوعات دوجانبه و همچنین مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی رایزنی کرده است.

«کره شمالی»، محور مذاکرات وزرای خارجه آمریکا و استرالیا در واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات ادامه رایزنی‌ها بین مقام‌های واشنگتن و پیونگ یانگ، وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» عصر روز دوشنبه در پایتخت آمریکا با همتای استرالیایی درباره «خلع سلاح اتمی کره شمالی» گفت‌و‌گو کرده است.

«ماریس پاین» وزیر خارجه استرالیا بعد از دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از رایزنی دو طرف درباره «خلع سلاح اتمی کره شمالی» خبر داد.

او در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «با مایک پامپئو درباره منافع مشترکمان از قبیل خلع سلاح اتمی کره شمالی و تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی صحبت کردیم».

وزارت خارجه آمریکا هم بیانیه‌ای رباره این دیدار منتشر و اعلام کرد: «وزرای خارجه درباره اهداف مهم سیاست خارجی‌مان و به طور ویژه درباره حصول به یک کره شمالی کاملا خلع سلاح اتمی شده هماهنگی و تبادل نظر کردند».

طبق روایت واشنگتن، وزرای خارجه آمریکا و استرالیا درباره تحکیم پیوندهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی دو کشور هم رایزنی کردند.

رایزنی‌ها درباره کره شمالی در شرایطی صورت گرفته که به دنبال نشست ۲۲ خرداد «دونالد ترامپ» با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پیشرفت محسوسی در روند اجرایی کردن توافق سران در سنگاپور ایجاد نشده است.

به رغم انتقادها در آمریکا درباره نتیجه‌بخش نبودن نشست سنگاپور، رئیس‌جمهور امریکا ضمن رد این انتقادها، در روزهای اخیر از «عاشق شدن» او و آقای کیم و عالی بودن روابط دو کشور خبر داده است.

این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل از مواضع واشنگتن به ویژه ادامه تحریم‌ها انتقاد کرد و گفت که کشورش به صورت یکجانبه خلع سلاح اتمی نخواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول