اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک:

بی‌مهری دولتی‌ها در پرداخت یارانه/ درماندگی کهریزک از بهمن‌ماه برای تهیه پوشک

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک گفت:‌ نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد فقط یارانه سه ماه اولیه امسال را به آسایشگاه کهریزک پرداخت کردند که آن هم با هزینه ماهانه این مددجویان بسیار فاصله دارد.

بی‌مهری دولتی‌ها در پرداخت یارانه/ درماندگی کهریزک از بهمن‌ماه برای تهیه پوشک

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس- مرضیه سعادت:  حسن احمدی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی سالمند گفت: براساس گزارشی که از چشم‌انداز جمعیت جهان وجود دارد در سال ۱۹۵۸ جمعیت سالمندی ۶۱۱ میلیون نفر بود که در سال ۲۰۱۷ به یک میلیارد و ۲۸۸ نفر رسیده است و در ایران در سال ۱۳۳۵ جمعیت سالمند یک میلیون و ۶۵۰ نفر بود و در سال ۹۰ به ۶ میلیون و ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی گفت: برای سال ۱۴۲۰ پیش‌بینی می‌شود که جمعیت سالمند به ۱۳.۵ درصد برسد و در سال ۱۴۳۰ به ۳۱درصد خواهد رسید. 

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک با اشاره به اینکه همواره جمعیت زنان سالمند بیش از مردان بوده است، گفت: طبق آمار موجود عمر مفید سالمندان در سال ۹۰ به ۱۵.۱ سال رسیده و در ۱۴۰۰ به ۱۷ سال خواهد رسید.

احمدی گفت: در کهریزک ۸۳۸ نفر سالمند وجود دارد که ۵۴۹ نفر زن و ۲۸۹ نفر مرد ساکن است و در کهریزک البرز ۴۵۹ نفر سالمند داریم با میانگین سنی ۷۲ سال که در این میان ۲۸۴ زن و ۱۷۵ نفر مرد هستند که در مجموع در کهریزک تهران و البرز ۱۲۹۷ سالمند سکونت دارد.

وی با  اشاره به تعرفه این مددجویان گفت: در سال ۹۶ تعرفه این افراد ۵۰۰ هزار تومان بود در حالی که هزینه ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است به همین دلیل از دولت می‌خواهیم پوشش مراقبت در منزل را افزایش دهد.

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک با اشاره به اینکه مراقبت روزانه به ۳۵۰ نفر در ماه می‌شود، گفت: به طور کلی ۳۰۸۱ نفر در آسایشگاه کهریزک تحت پوشش حمایت‌های ما قرار دارند. این در حالی است که ۸۶ درصد کمک‌ها مردمی و ۱۴ درصد از سوی بهزیستی و کمیته امداد است. 

احمدی افزود: قرار شده بود که در تعرفه سال ۹۷ به ازای هر نفر یک میلیون ۵۰ هزار تومان داده شود و کمیته امداد ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند که متأسفانه از ابتدای سال تاکنون فقط سه ماه اولیه پرداخت شده که آن هم ناچیز است.

وی ادامه داد: برای تأمین پوشک نیز ماهانه ۳ میلیارد تومان هزینه می‌دهیم چرا که هر فرد روزانه یک تا ۵ پوشک استفاده می‌کند. در این میان با گرانی‌های اخیر فقط با یک کارخانه ایرانی طرف قرارداد هستیم و تا بهمن‌ماه قرارداد با این کارخانه وجود دارد اما برای پس از آن مانده‌ایم که چه کنیم چرا که اگر این شرکت داخلی قرارداد نبندد مجبور می‌شویم مانند گذشته از پارچه استفاده کنیم. که متأسفانه در گذشته بیماری‌های بسیاری مانند زخم بستر و حتی مرگ و میر بالا را رقم می‌زد.

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک گفت: در تأمین دارو، پوشک، مواد غذایی و داروهای بیماران ام‌اس مشکل داریم و در تأمین داور که هر سه ماه دریافت کرده‌ایم تا شهریور مشکلی نداشته‌ایم اما مجدداً باید مکاتبه‌ها را آغاز کنیم.

احمدی افزود: کمک‌های غیرنقدی خیرین کم نشده اما در کمک‌های نقدی ۲۰ درصد کمک‌ها کم شده است و با پیش‌بینی تحریم‌ها فکر می‌کنیم ما نیز در آبان‌ماه در مضیقه قرار گیریم و با اتخاذ سیاست انقباضی در مصرف سوخت، برق و آب صرفه‌جویی کنیم و حتی اضافه‌کاری‌های کادر درمان را کم کنیم.

وی گفت: در پذیرش سالمندان مشکلی نداریم به طوری که در کهریزک تهران حدود ۲۵ نفر و در کهریزک کرج ۲۰ نفر پشت نوبت قرار دارند. 

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک گفت:‌ در حال حاضر میانگین ماندن هر سالمند در کهریزک ۱۳۰۰ روز است که طبق برنامه‌های خود می‌خواهیم تا سال ۱۴۰۰ میانگین ماندن را به ۱۷۰۰ روز برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول