اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

حمایت از نمایش‌های آیینی در تماشاخانه «ایران تماشا»

مدیر تماشاخانه تازه‌تأسیس «ایران تماشا» گفت: این تماشاخانه که به تازگی افتتاح شده است، به صورت نیمه دولتی و با رویکرد و حمایت ازنمایش‌های آیینی سنتی و ایرانی فعالیت خواهد کرد.

حمایت از نمایش‌های آیینی در تماشاخانه «ایران تماشا»

امید اسدی نویسنده، کارگردان و مدیر تماشاخانه تازه تأسیس «ایران تماشا» ضمن بیان این مطلب به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: این تماشاخانه از ادغام دو نهاد دولتی به صورت یک سالن نیمه دولتی تشکیل شده است و محل آن نیز در خیابان انقلاب نبش کوچه سمنان است.

وی در ادامه افزود: تماشاخانه دارای یک سالن 120 نفره است که همه کارها در همین سالن و در سانس‌های مختلف اجرا می‌رود. تا به حال چهار نمایش با عناوین «اعترافات چند تا خر، موزه مرگ، آقای شف و آنالیز» در همین مدت کم روی صحنه رفته و نمایش جدیدی نیز از پانزدهم مهر ماه اجرایش را با عوان «آلزایران» به کارگردانی مهدی راستی آغاز خواهد کرد.

اسدی با اشاره به رویکرد خاص این تماشاخانه گفت: ما از گروه‌های جوان دانشجویی با رویکردهای آیینی سنتی حمایت ویژه می‌کنیم و دو سانس 17 و 19 خود را به آنها در صورت تقاضا اختصاص می‌دهیم.

وی درباره نوع سالن تماشاخانه گفت: بخشی از محوطه بزرگ ما به پارکینگ، بخشی به کافه رستوران سبز و بخشی هم تماشاخانه اختصاص یافته است. سایر فعالیت‌های فرهنگی ما شامل شنبه‌های نمایشنامه خوانی، نقد تئاتر و نقد فیلم و برگزاری ورک‌شاپ خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول