اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نمایندگان گروهک برانداز با مقام ارشد دولت آمریکا دیدار کردند

گروهک تازه‌ تأسیس برانداز اعلام کرد نمایندگانش با رئیس کارگروه ایران در دولت آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

نمایندگان گروهک برانداز با مقام ارشد دولت آمریکا دیدار کردند

به گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروهک برانداز روز دوشنبه مدعی شد که نمایندگانش آخر هفته گذشته با «برایان هوک» رئیس کارگروه ویژه ایران در دولت آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس اعلام این گروهک، این دیدار روز جمعه انجام شده و حاضران در این جلسه به صراحت از تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت کرده‌اند.

دو هفته پیش گروهی از افراد معروف به ارتباط نزدیک با لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، گروهکی تازه به راه انداختند که هدف آن تلاش برای براندازی در ایران اعلام شده است.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که به گفته یک مقام سابق دولت آمریکا در حال حاضر بیشترین نفوذ را در کاخ سفید دارد و در تدوین سیاست‌های واشنگتن علیه ایران نقشی اساسی ایفا می‌کند، با «لیکود»، حزب حاکم رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، منابع مالی مشترکی دارد. این «اندیشکده» در سوق دادن آمریکا به سمت آغاز جنگ اقتصادی علیه ایران نقش مهمی داشت. (جزئیات بیشتر)

«مارک دوبوویتز» رئیس این اندیشکده که بر اساس ایمیل‌های افشاشده توسط پایگاه «اینترسپت» با امارات متحده عربی هم رابطه نزدیکی دارد، اوایل امسال در مقاله‌ای با عنوان «نبرد ریال» به واشنگتن پیشنهاد داد که با اعمال تحریم و روش‌های دیگر، اقتصاد ایران را تحت فشار قرار دهد. (جزئیات بیشتر)

دیدار هوک با نمایندگان این گروهک در حالی انجام شده که دولت کنونی آمریکا با وجود در پیش گرفتن سیاست‌های به شدت ضدایرانی، بارها ادعا کرده که به دنبال تغییر نظام در ایران نیست.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هفته پیش به شبکه «سی. ان. ان» گفت: «ایالات متحده در ایران به دنبال تغییر نظام نیست. ما هیچ‌جا به دنبال تغییر نظام نیستیم.»

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا هم اظهارات مشابهی را مطرح کرده بودند، با این وجود «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش در جمع اعضای گروهک تروریستی منافقین حاضر شد و از تلاش برای تغییر نظام سیاسی در ایران صحبت کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول